Hasičští studenti při zkoušce státních maturit uspěli
SOŠ PO a VOŠ PO ve Frýdku – Místku je školou odbornou a zájem studentů je orientován hlavně na studium odborných předmětů, které tvoří více než polovinu školních osnov. Obor Požární ochrana je však oborem maturitním a naši žáci skládají kromě maturity z odborných předmětů i maturitu z jazyka českého a literatury, dále si volí mezi matematikou a jazykem anglickým. Abychom měli srovnání úrovně našich studentů s úrovní studentů jiných škol, zúčastňujeme se pravidelně testování svých žáků ve znalostech všeobecně vzdělávacích předmětů.
- Ú / % /: Úspěšnost školy v dané dovednosti, předmětu ( tzn. kolik procent škola získala v dané dovednosti, kde minimální úspěšnost je 0 % a maximální 100 % ).
- P (c): Percentil testované školy vzhledem ke všem ostatním školám, které se Projektu zúčastnily.
- P (o3): Percentil testované školy vzhledem k ostatním školám s obory technického zaměření / Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika, Strojírenství a strojírenská výroba, Hornictví, hutnictví a slévárenství, Polygrafie, Stavebnictví a geodézie… /.
- R (o3): Stupeň relativního přírůstku znalostí školy. Jedná se o čtyřstupňovou škálu, kde první stupeň znamená, že žáci školy v daném oboru testování mají za sebou velmi pozitivní změnu v přístupu ke studiu. Celkově žáci školy vykazují nadprůměrné hodnoty relativního přírůstku ve srovnání se žáky, kteří měli v prvním ročníku stejné výsledky jako oni. Škola je z pohledu výsledků relativního přírůstku znalostí pro daný obor vzdělávání v horním kvartilu. Vzhledem k tomu, že jiný než první stupeň ve všech testovaných předmětech škola nedosahovala, je zbytečné další tři stupně popisovat.
|
Ú / % /
|
P (c)
|
P(o3)
|
R(o3)
|
---|---|---|---|---|
Český jazyk
|
63
|
65
|
93
|
1.stupeň
|
Matematika
|
61
|
82
|
89
|
1.stupeň
|
Anglický jazyk
|
51
|
43
|
63
|
1.stupeň
|
Obecné studijní předpoklady
|
85
|
47
|
70
|
|
Zkušební předmět a jeho úroveň
|
Úspěšnost žáka v %
|
Percentilové umístění
|
---|---|---|
Matematika - základní úroveň
|
58,9
|
76,6
|
Matematika – vyšší úroveň
|
48,0
|
64,9
|
Český jazyk - základní úroveň
|
56,6
|
44,7
|
Český jazyk- didaktický test
|
70,5
|
62,3
|
Anglický jazyk- základní úroveň
|
75,3
|
72,3
|
Anglický jazyk - didaktický test
|
79,1
|
74,8
|
Anglický jazyk- písemná práce
|
67,8
|
59,7
|
Zkušební předmět a jeho úroveň
|
Úspěšnost žáka v %
|
Percentilové umístění
|
---|---|---|
Matematika - základní úroveň
|
32,0
|
47,9
|
Matematika – vyšší úroveň
|
-
|
-
|
Český jazyk - základní úroveň
|
38,0
|
14,4
|
Český jazyk- didaktický test
|
42,6
|
6,5
|
Anglický jazyk- základní úroveň
|
-
|
-
|
Anglický jazyk - didaktický test
|
-
|
-
|
Anglický jazyk- písemná práce
|
-
|
-
|
Zkušební předmět a jeho úroveň
|
Úspěšnost žáka v %
|
Percentilové umístění
|
---|---|---|
Matematika - základní úroveň
|
86,0
|
96,9
|
Matematika – vyšší úroveň
|
-
|
-
|
Český jazyk - základní úroveň
|
91,9
|
91,8
|
Český jazyk- didaktický test
|
83,8
|
91,8
|
Český jazyk- písemná práce
|
100,0
|
97,8
|
Anglický jazyk- základní úroveň
|
92,1
|
96,2
|
Anglický jazyk - didaktický test
|
93,7
|
97,2
|
Anglický jazyk- písemná práce
|
88,9
|
84,4
|