1 |
Název |
Hasičský záchranný sbor hlavního města Prahy |
2 |
Důvod a způsob založení |
HZS hl. m. Prahy je zřízen zákonem č. 320/2015 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů (zákonem o hasičském záchranném sboru). Hasičský záchranný sbor České republiky je jednotný bezpečnostní sbor, jehož základním úkolem je chránit životy a zdraví obyvatel, životní prostředí, zvířata a majetek před požáry a jinými mimořádnými událostmi a krizovými situacemi.
|
3 |
Organizační struktura |
Hasičský záchranný sbor kraje je organizační složkou státu a účetní jednotkou; jeho příjmy a výdaje jsou součástí rozpočtové kapitoly ministerstva. Územní obvod hasičského záchranného sboru kraje je shodný s územním obvodem vyššího územního samosprávného celku, v němž má hasičský záchranný sbor kraje sídlo. Názvy a sídla hasičských záchranných sborů krajů jsou uvedeny v příloze zákona č. 320/2015 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky. V čele hasičského záchranného sboru kraje stojí ředitel.
Hasičský záchranný sbor kraje:
a) je správním úřadem s působností v územním obvodu příslušného vyššího územního samosprávného celku pro výkon státní správy ve věcech:
1. požární ochrany,
2. ochrany obyvatelstva,
3. civilního nouzového plánování,
4. integrovaného záchranného systému a
5. krizového řízení, s výjimkou oblasti veřejného pořádku a vnitřní bezpečnosti,
b) plní úkoly vyplývající z jiných právních předpisů.
Hasičský záchranný sbor kraje zřizuje operační a informační středisko, které plní úkoly operačního a informačního střediska integrovaného záchranného systému a další úkoly, stanoví-li tak jiný právní předpis. Operační a informační středisko je pracovištěm pro příjem volání na jednotné evropské číslo tísňového volání (112) a národní číslo tísňového volání stanovené v číslovacím plánu podle zákona o elektronických komunikacích.
Ředitelství HZS hl. m. Prahy se vnitřně člení na:
- kancelář ředitele HZS hl. m. Prahy,
- úsek prevence a civilní nouzové připravenosti,
- úsek integrovaného záchranného systému (IZS) a operačního řízení,
- úsek ekonomiky,
- pracoviště interního auditu a kontroly,
Organizačními součástmi ředitelství HZS hl. m. Prahy jsou operační a informační středisko HZS hl. m. Prahy a účelová zařízení.
Kontaktní spojení - viz záložka kontakty.
|
4 |
Kontaktní spojení |
|
4.1 |
Kontaktní poštovní adresa |
4.2 |
Adresa úřadovny pro osobní návštěvu |
4.3 |
Úřední hodiny |
4.4 |
Telefonní čísla |
4.5 |
Čísla faxu |
4.6 |
Adresa internetové stránky |
4.7 |
Adresa e-podatelny |
epodatelna@aak.izscr.cz |
4.8 |
Další elektronické adresy |
|
5 |
Případné platby lze poukázat |
19-8107881/0710 |
6 |
IČ |
70886288 |
7 |
DIČ |
není plátcem DPH |
8 |
Dokumenty |
|
8.1 |
Seznamy hlavních dokumentů |
|
8.2 |
Rozpočet 2019 |
v tis. Kč |
Příjmy celkem |
152 238 |
Nedaňové příjmy, kapitálové příjmy a přijaté transery celkem |
1 173 |
Příjmy z pojistného na soc. zabezp. a příspěvku na státní politiku zaměst. |
151 065 |
|
|
Výdaje celkem |
898 933 |
Ostatní provozní výdaje |
71 777 |
Výdaje na programové financování |
113 153 |
|
|
|
9 |
Žádosti o informace |
Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně nebo písemně na poštovní adresu HZS hl. m. Prahy. Dále osobně v denní pracovní době (Po, St: 8.00-12.00 12.30-17.00| Út, Čt: 8.00-12.00 12.30 - 14.00| Pá: 8.00–12.00) na podatelnu HZS hl. m. Prahy, prostřednictvím faxu, datové schránky nebo prostřednictvím elektronické pošty na e-mailovou adresu epodatelna@aak.izscr.cz
Informaci požadovanou ústně poskytne HZS hl. m. Prahy v jednoduchých případech bezprostředně, pokud ji má k dispozici. Není-li informace poskytnuta, anebo žadatel informaci považuje za nedostačující, musí podat žádost písemně.
Ze žádosti musí být vždy jednoznačně zřejmé:
- že je určena HZS hl. města Prahy
- autor žádosti (fyzická osoba - jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba - název, IČO, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla)
- u žádosti podané prostřednictvím telekomunikačního zařízení musí být uvedena příslušná identifikace žadatele
- podpis žadatele
Písemná žádost musí být srozumitelná, konkrétní a navíc z ní musí být zřejmé, jaká informace je požadována. Pro podání žádosti není stanoven žádný formulář, je uveden pouze doporučený vzor (formát MS Word) nebo (formát PDF).
|
10 |
Příjem žádostí a dalších podání |
HZS hl. m. Prahy posoudí obsah písemné žádosti a:
- v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Žadatele přitom upozorní, že nedostane-li od něj odpověď do 30 kalendářních dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti
- v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů žadateli
- poskytne požadovanou informaci ve stanovených lhůtách, a to písemně, nahlédnutím do spisu - včetně možnosti pořídit kopii - nebo na paměťových médiích
HZS hl. m. Prahy neposkytne informace v případech stanovených zákonem (§ 7 - § 12 zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů).
Pokud HZS hl. m. Prahy, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá o tom rozhodnutí. Proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání, případně stížnost na postup při vyřizování žádosti o informaci, a to do 15 dnů od doručení rozhodnutí. Odvolání se podává na adresu HZS hl. m. Prahy. Lze ho podat pouze písemnou formou, není stanoven žádný formulář. Odvolání musí obsahovat jméno, příjmení a adresu žadatele (resp. u právnických osob název, IČO, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla), čeho se žadatel domáhá, v čem spatřuje porušení zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, či jiných právních předpisů (tj. odůvodnění odvolání) a podpis žadatele (statutárního orgánu právnické osoby).
Není-li odvolání vyřízeno autoremedurou, rozhoduje o něm nadřízený orgán MV - generální ředitelství HZS ČR. Proti rozhodnutí o odvolání se už nelze odvolat. Pravomocné rozhodnutí je přezkoumatelné soudem (dle zákona č. 150/2002 Sb.).
Na řízení podle § 15 a § 16 zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů (tj. na rozhodnutí o odepření poskytnutí informace a odvolání) a na počítání lhůt se zásadně použije správní řád, s výjimkou ustanovení o obnově řízení a přezkoumávání rozhodnutí mimo odvolací řízení.
Náklady spojené s poskytnutím informace, není-li sdělena ústně, se zpoplatňují. Výše úhrad nákladů spojených s poskytnutím informací je stanovena v sazebníku úhrad.
|
10.1 |
Lhůty pro poskytování informací |
Datum podání žádosti je den doručení žádosti HZS hl. m. Prahy.
HZS hl. m. Prahy požadovanou informaci poskytne v základní lhůtě 15 kalendářních dnů od data podání žádosti. Tato lhůta může být prodloužena nejvýše na 25 kalendářních dnů, a to jen ze závažných důvodů:
- vyhledání a sběr informací nad rámec působnosti útvaru vyřizujícího žádost,
- vyhledávání a sběr objemného množství odlišných a oddělených informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným státním orgánem nebo mezi dvěma či více složkami HZS hl. m. Prahy
Žadatel je o prodloužení lhůty i o jeho důvodech informován, a to ještě před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
V případě, že je žádost nesrozumitelná, není z ní zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve HZS hl. m. Prahy žadatele ve lhůtě 7 kalendářních dnů od data podání žádosti, aby žádost upřesnil. Nestane-li se tak do 30 dnů od doručení výzvy k upřesnění je žádost odmítnuta.
V případě odložení žádosti (§ 14 odst. 2 a odst. 3 písm. b) zákona č. 106/1999 Sb.) informuje žadatele o tomto kroku HZS hl. m. Prahy do 3 kalendářních dnů po jejím odložení, nejpozději však v základní resp. prodloužené lhůtě (15 resp. 25 dnů) pro vyřízení žádosti.
Lhůta pro odvolání žadatele je 15 kalendářních dnů od doručení rozhodnutí.
|
11 |
Opravné prostředky |
Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání (rozklad) do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, a to k subjektu, který rozhodnutí vydal.
Odvolání (rozklad) je spolu se spisovým materiálem předloženo nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu. Lhůtu nelze prodloužit.
Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti.
Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti a povinnému subjektu nařídí požadované informace poskytnout.
Žadatel může podat stížnost v případě, že nesouhlasí s postupem či způsobem vyřízením žádosti.
Stížnost se podává ústně nebo písemně u povinného subjektu do 30 dnů ode dne doručení sdělení o způsobu vyřízení žádosti nebo ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
|
12 |
Formuláře |
doporučený vzor (formát MS Word) nebo (formát PDF) žádost o poskytnutí informace podle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů doporučený vzor (formát MS Word) nebo (formát PDF) odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti. |
13 |
Popisy postupů |
http://www.hzscr.cz/rady-obyvatelstvu.aspx |
14
14.1 |
Předpisy
Nejdůležitější používané předpisy |
Zákony:
- č. 133/1985 Sb. - zákon o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů
- č. 239/2000 Sb. - zákon o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
- č. 240/2000 Sb. - zákon o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů
- č. 320/2015 Sb. - zákon o Hasičském záchranném sboru ČR, ve znění pozdějších předpisů
- č. 361/2003 Sb. - zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů
Vyhlášky:
- č. 246/2001 Sb. - vyhláška o stanovení podmínek požární bezpečnosti a výkonu státního požárního dozoru (vyhláška o požární prevenci), ve znění pozdějších předpisů
- č. 247/2001 Sb. - vyhláška o organizaci a činnosti jednotek požární ochrany, ve znění vyhlášky č. 226/2005 Sb.
- č. 328/2001 Sb. - vyhláška o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému, ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.
- č. 380/2002 Sb. - vyhláška k přípravě a provádění úkolů ochrany obyvatelstva, ve znění pozdějších předpisů
Předpisy upravující poskytování informací veřejnosti:
- č. 2/1993 Sb. - Článek 17 - Listiny základních práv a svobod
- č. 106/1999 Sb. - zákon o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- č. 101/2000 Sb. - zákon o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů
|
15 |
Úhrady za poskytování informací |
Věcné náklady |
1. Tisk nebo kopírování černobílé |
a) jednostranné formát A4 |
2,- |
Kč/stránka |
b) oboustranné formát A4 |
3,- |
Kč/stránka |
c) jednostranné formát A3 |
3,- |
Kč/stránka |
d) oboustranné formát A3 |
4,- |
Kč/stránka |
2. Tisk nebo kopírování barevné |
a) jednostranné formát A4 |
30,- |
Kč/stránka |
b) oboustranné formát A4 |
45,- |
Kč/stránka |
c) jednostranné formát A3 |
45,- |
Kč/stránka |
d) oboustranné formát A3 |
65,- |
Kč/stránka |
3. Náklady na nahrané diskety |
15,- |
Kč/kus |
4. Náklady na nahrané CD |
35,- |
Kč/kus |
5. Poštovné - dle platného ceníku České pošty a v závislosti na druhu zásilky |
Osobní náklady
spojené s vyhledáním potřebné informace v archivu |
1. Náklady na hodinu práce zaměstnance |
200,- |
Kč/hodinu |
|
15.1 |
Sazebník úhrad za poskytování informací |
16 |
Licenční smlouvy |
--- |
17 |
Výroční zpráva |
Výroční zprávy naleznete v rubrice Služby pro veřejnost - Informace podle zákona č. 106/1999 Sb. - Výroční zprávy
Statistické ročenky naleznete v rubrice Informační servis - Statistika
|