Informace zveřejněné dle § 5 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“)
I. Identifikační údaje
Název organizace: Česká republika – Hasičský záchranný sbor Plzeňského kraje
Sídlo: Kaplířova 9, P. O. BOX 18, 320 68 Plzeň
IČ: 70883378
DIČ: není plátcem DPH
Bankovní spojení: Česká národní banka, pobočka Plzeň
Číslo účtu: 7243881/0710
ID datové schránky: p36ab6k
Tel.: 950 330 111, Fax: 950 330 201
Internet: http://www.hzspk.cz
E-mail: podatelna@hzspk.cz
II. Důvod a způsob založení Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svou činnost
Hasičský záchranný sbor Plzeňského kraje (dále jen „HZS Plk“) byl zřízen zákonem č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů, dnem 1. ledna 2001. HZS Plk je organizační složkou státu a samostatnou účetní jednotkou. Jeho základním posláním je chránit životy a zdraví obyvatel a majetek před požáry a poskytovat účinnou pomoc při mimořádných událostech. HZS Plk plní úkoly v rozsahu a za podmínek stanovených právními předpisy. Nejdůležitější právní předpisy týkající se činnosti HZS Plk jsou:
- zákon č. 320/2015 Sb., zákon o Hasičskému záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů (zákon o hasičském záchranném sboru), ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů,
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Tyto právní předpisy jsou dostupné v sídlech ředitelství a územních odborů (dále též „ÚO“) HZS Plk.
III. Organizační struktura Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje
HZS Plk se vnitřně člení na
- ředitelství HZS kraje
- územní odbory HZS kraje
- jednotky HZS kraje
Ředitelství HZS kraje se vnitřně člení na
- kancelář krajského ředitele
- úsek prevence a civilní nouzové připravenosti (CNP)
- úsek IZS a operačního řízení
- úsek ekonomiky
- pracoviště kontroly
- pracoviště interního auditu
- účelové zařízení – Školicí středisko a laboratoř Třemošná
HZS kraje má tyto územní odbory
- Územní odbor Plzeň
- Územní odbor Rokycany
- Územní odbor Klatovy
- Územní odbor Domažlice
- Územní odbor Tachov
Jednotky HZS kraje jsou dislokovány na stanicích
- Územní odbor Plzeň
- Požární stanice Plzeň – Košutka, U Hasičů 1, 323 00 Plzeň
- Požární stanice Plzeň – Slovany, U Seřadiště 196, 317 01 Plzeň
- Požární stanice Plzeň – Střed, Pobřežní 17, 301 17 Plzeň
- Požární stanice Plzeň – Přeštice, Průmyslová 913, 334 01 Přeštice
- Požární stanice Nepomuk, Budějovická 430, 335 01 Nepomuk
- Požární stanice Plasy, Pivovarská 122, 331 01 Plasy
- Požární stanice Nýřany, Šůlova 1150, 330 23 Nýřany
- Územní odbor Rokycany
- Požární stanice Rokycany, Komenského 29, 337 01 Rokycany
- Požární stanice Radnice, Pikova 424, 338 28 Radnice
- Územní odbor Klatovy
- Požární stanice Klatovy, Aretinova 129, 339 01 Klatovy IV
- Požární stanice Horažďovice, Loretská 235, 341 01 Horažďovice
- Požární stanice Sušice, Na Hrázi 1, 342 01 Sušice
- Požární stanice Železná Ruda, Královácká 31, 340 04 Železná Ruda
- Územní odbor Domažlice
- Požární stanice Domažlice, Břetislavova 158, 344 01 Domažlice
- Požární stanice Staňkov, Baarova 451, 345 61 Staňkov
- Územní odbor Tachov
- Požární stanice Tachov, Plzeňská 2163, 347 01 Tachov
- Požární stanice Stříbro, Třída 5. května 1542, 349 01 Stříbro
IV. Zveřejňování povinných informací a místo poskytování informací
Informace dle § 5 odst. 1 zákona jsou zveřejněny v sídlech ředitelství a ÚO na těchto adresách:
- HZS Plzeňského kraje, krajské ředitelství - Kaplířova 9, Plzeň
- ÚO Rokycany - Komenského 29, Rokycany
- ÚO Klatovy – Aretinova 129, Klatovy IV
- ÚO Domažlice – Břetislavova 158, Domažlice
- ÚO Tachov – Plzeňská 2163, Tachov
Zveřejněné informace jsou všeobecně přístupné každé fyzické nebo právnické osobě, a to v informačním prostoru zřízeném k tomuto účelu ve veřejně přístupných prostorech ředitelství a ÚO. Každému, kdo o to požádá, poskytne sekretariát ředitele HZS Plk nebo ředitele ÚO, za úhradu nákladů s tím spojených, kopie zveřejněných informací nebo tyto informace zpracované na magnetických a optických médiích. Výše úhrady je stanovena Sazebníkem. HZS Plk kraje zveřejňuje informace uvedené v § 5 odst. 1 zákona a další informace o činnosti HZS Plk na internetu www.hzspk.cz.
V. Způsob poskytování informací
HZS Plk postupuje při poskytování informací žadatelům dle zákona. Žádosti, stížnosti, návrhy, podněty či jiná dožádání anebo obdržení rozhodnutí o právech a povinnostech osob, též opravný prostředek proti rozhodnutí povinného subjektu o právech a povinnostech osob lze podat ústně (osobně) na podatelnách ředitelství nebo ÚO v době Po-Pá: 8:00-14:00 hodin, písemně poštou na výše uvedené adresy ředitelství a ÚO, telefonicky na čísle 950 330 211, fax 950 330 201, e-mailem na adresu podatelna@hzspk.cz, elektronicky do datové schránky HZS Plk ID DS: p36ab6k.
Žádosti jsou zaevidovány na spisovně a následně předány pověřenému pracovníkovi k vyřízení. Rozhodnutí HZS Plk se doručují do vlastních rukou účastníků řízení.
Informací se pro účely tohoto zákona rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního.
Povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací. Žádat o informace může každá fyzická i právnická osoba. Žádost o informaci se podává povinnému subjektu, v jehož působnosti je daná informace. V případě, že se žádost dotýká práv třetích osob, budou žádost a základní údaje o žadateli poskytnuty této osobě k možnosti uplatnění jejích práv.
K podání žádosti není potřeba předkládat žádné doklady. Ze žádosti musí být zřejmé:
- komu je určena
- že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb
- kdo žádost podává; žadatel uvede jméno, příjmení, datum narození (název,identifikační číslo), adresu místa trvalého pobytu (adresu sídla) nebo není-li trvale přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa. Bez těchto údajů nebo není-li elektronická žádost podána na elektronickou adresu povinného subjektu, není žádostí ve smyslu zákona. Upozorňujeme, že v případě týká-li se žádost práv třetích osob, budou této osobě poskytnuty základní identifikační údaje žadatele. Žádný formulář není předepsán.
Ústní formou lze požadovat méně časově a odborně náročné informace u určených osob uvedených níže. Odpovědi na ústní žádosti jsou poskytovány ústně, neformálně a bezplatně. Není-li žadateli na ústní žádost informace poskytnuta nebo nepovažuje-li získanou informaci za dostačující, může o informaci požádat písemně.
Pokud byla požadovaná informace zveřejněna, může být žadatel na zveřejněnou informaci odkázán. V takovém případě musí pracovník pověřený vyřízením žádosti (dále jen „pověřený pracovník“) nejpozději do 7 dnů od podání žádosti žadateli sdělit údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. Pokud žadatel sdělí, že trvá na přímém poskytnutí zveřejněné informace, pověřený pracovník mu ji poskytne, pokud je toto sdělení žadatele písemné, považuje se za nové podání žádosti o poskytnutí informace.
VI. Lhůty stanovené zákonem
- poskytnutí informace - do 15 dnů ode dne obdržení žádosti - § 14 odst. 5 písm. d) zákona,
- prodloužení lhůty pro poskytnutí informace - o 10 dnů - § 14 odst. 7 zákona,
- rozhodnutí o odmítnutí žádosti - do 15 dnů ode dne obdržení žádosti - § 15 odst. 1 zákona,
- odkázání na zveřejněnou informaci - do 7 dnů ode dne obdržení žádosti - § 6 odst. 1 zákona,
- odložení žádosti, která se nevztahuje k působnosti HZS kraje - do 7 dnů ode dne obdržení žádosti - § 14 odst. 5 písm. c) zákona,
- výzva žadateli, aby žádost upřesnil - do 7 dnů ode dne obdržení žádosti - § 14 odst. 5 písm. b) zákona,
- lhůta v níž musí být žádost upřesněna - do 30 dnů ode dne obdržení výzvy - § 14 odst. 5 písm. b) zákona,
- lhůta pro podání odvolání - do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí - § 16 odst. 1 zákona,
- lhůta pro vyřízení odvolání - do 15 dnů ode dne obdržení odvolání - § 16 odst. 3 zákona,
- lhůta pro rozhodnutí o rozkladu – do 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu - § 16 odst. 3 zákona,
- lhůta pro podání stížnosti na postup při vyřizování žádosti o informace – do 30 dnů ode dne doručení sdělení, případně do 30 dnů po uplynutí lhůty pro poskytnutí informace - § 16a odst. 3 zákona.
Sazebník nákladů za poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
A. Náklady na pořízení kopií
Kopírování černobílé | Cena / stránka |
---|---|
a) jednostranné formátu A 4 | 1,30 Kč / stránka |
b) oboustranné formátu A 4 | 1,90 Kč / stránka |
c) jednostranné formátu A 3 | 2,10 Kč / stránka |
d) oboustranné formátu A 3 | 3,20 Kč / stránka |
B. Náklady na opatření technických nosičů dat
Technický nosič dat | Cena / kus |
---|---|
a) za 1 ks nenahraného CD | 5,- Kč / kus |
b) za 1 ks nenahraného DVD (4,7 GB) | 7,- Kč / kus |
C. Náklady na odeslání informace žadateli
Poštovné se hradí dle platného ceníku České pošty a v závislosti na druhu zásilky. Úhrada nákladů na balné se nevyžaduje.
D. Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
a) Pokud je poskytnutí informace spojeno s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informace, činí náklady za každou celou 1 hodinu mimořádně rozsáhlého vyhledávání 250,- Kč
b) Pokud je poskytnutí informace spojeno s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informace celkově kratším než 1 hodinu, úhrada nákladů dle předchozího písmene a) se nevyžaduje.
c) Náhrada cestovních nákladů zaměstnance – dle platného právního předpisu o poskytování cestovních náhrad.
Vymezení osob oprávněných poskytovat informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
útvar | odpovědný zaměstnanec | telefon | |
---|---|---|---|
krajské ředitelství kancelář ředitele |
kpt. Mgr. Petr Poncar mjr. Ing. Karolína Šimková plk. Mgr. Ladislav Smola kpt. Mgr. Blanka Rauscherová |
950 330 249 950 330 238 950 330 242 950 330 136 |
petr.poncar@hzspk.cz karolina.simkova@hzspk.cz ladislav.smola@hzspk.cz blanka.rauscherova@hzspk.cz |
krajské ředitelství oddělení provozní a správy majetku |
plk. Ing. Jitka Krocová kpt. Ing. Iveta Ruterlová |
950 330 298 950 330 295 |
jitka.krocova@hzspk.cz iveta.ruterlova@hzspk.cz |
krajské ředitelství oddělení finanční |
plk. Ing. Václava Paulová kpt. Ing. Pavlína Blažková |
950 330 282 950 330 286 |
vaclava.paulova@hzspk.cz pavlina.blazkova@hzspk.cz |
krajské ředitelství oddělení IZS a služeb |
plk. Ing. Zdeněk Housar | 950 330 487 | zdenek.housar@hzspk.cz |
krajské ředitelství oddělení kontrolní činnosti a ZPP |
plk. Mgr. Jan Kosnar kpt. Ing. Jaroslav Řepík |
950 330 151 950 330 163 |
jan.kosnar@hzspk.cz jaroslav.repik@hzspk.cz |
krajské ředitelství oddělení stavební prevence |
mjr. Ing. Ivana Trusková kpt. Bc. Marie Jírovcová |
950 330 148 950 330 146 |
ivana.truskova@hzspk.cz marie.jirovcova@hzspk.cz |
krajské ředitelství oddělení KIS |
plk. Ing. Jiří Vojtíšek | 950 330 272 | jiri.vojtisek@hzspk.cz |
krajské ředitelství oddělení KOPIS |
plk. Mgr. František Špaček | 950 330 279 | frantisek.spacek@hzspk.cz |
krajské ředitelství oddělení ochrany obyv. a kr. řízení |
plk. Ing. Karel Šnaiberk kpt. Bc. Miroslav Jandík kpt. Mgr. Hana Šimandlová |
950 330 275 950 330 189 950 330 278 |
karel.snaiberk@hzspk.cz miroslav.jandik@hzspk.cz hana.simandlova@hzspk.cz |
ÚO Domažlice | plk. Ing. Václav Petržík mjr. Ing. Jaroslav Hrdlička mjr. Bc. Jaroslav Sokol npor. Ing. David Dopirák |
950 315 020 950 315 062 950 315 152 950 316 062 |
vaclav.petrzik@hzspk.cz jaroslav.hrdlicka@hzspk.cz jaroslav.sokol@hzspk.cz david.dopirak@hzspk.cz |
ÚO Klatovy | plk. Ing. Aleš Bucifal mjr. Ing. Zdeněk Bárta mjr. Bc. Miroslav Marek npor. Mgr. Petr Papoušek npor. Bc. Petr Ježek |
950 311 020 950 311 152 950 311 062 950 312 062 950 313 062 |
ales.bucifal@hzspk.cz zdenek.barta@hzspk.cz miroslav.marek@hzspk.cz petr.papousek@hzspk.cz petr.jezek@hzspk.cz |
ÚO Plzeň | plk. Ing. Pavel Musil mjr. Ing. Michal Pathy npor. Ing. Dušan Nový npor. Milan Klouda, DiS. npor. Ing. Martin Roháč npor. Bc. Zbyšek Zuber npor. Ing. Štefan Livinka npor. Bc. Robert Kučera |
950 331 020 950 331 062 950 332 062 950 333 062 950 334 062 950 335 062 950 336 062 950 337 062 |
pavel.musil@hzspk.cz michal.pathy@hzspk.cz dusan.novy@hzspk.cz milan.klouda@hzspk.cz martin.rohac@hzspk.cz zbysek.zuber@hzspk.cz stefan.livinka@hzspk.cz robert.kucera@hzspk.cz |
ÚO Rokycany | plk. Dr. Petr Špelina mjr. Ing. Alena Číhová mjr. Ing. Tomáš Junek ppor. Bc. Josef Huml |
950 325 020 950 325 152 950 325 062 950 326 062 |
petr.spelina@hzspk.cz alena.cihova@hzspk.cz tomas.junek@hzspk.cz josef.huml@hzspk.cz |
ÚO Tachov | plk. Ing. Přemysl Kosina mjr. Bc. Tereza Wagerová mjr. Mgr. Pavel Hrůša npor. Ing. Vladislav Bareš |
950 321 020 950 321 152 950 321 062 950 322 062 |
premysl.kosina@hzspk.cz tereza.wagerova@hzspk.cz pavel.hrusa@hzspk.cz vladislav.bares@hzspk.cz |
ŠSL Třemošná | plk. Ing. Josef Urbánek | 950 320 062 | josef.urbanek@hzspk.cz |
Související dokumenty
- KR015-2020.pdf - 8. pokyn ředitele Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje ze dne 27. února 2020 kterým se mění pokyn ředitele HZS Plzeňského kraje č. 4 ze dne 15. ledna 2016, kterým se řídí poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.
- KR006-2016.pdf - 4. pokyn ředitele Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje ze dne 15. ledna 2016 kterým se řídí poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.