HZS Ústeckého kraje  

Přejdi na

Vaše důvěra je náš závazek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Jak ohlásit mimořádnou událost

Řešení mimořádných událostí (dopravní nehoda, požár, povodeň, atd.), jichž jsme přímými účastníky či svědky, vyžaduje ve většině případů odbornou pomoc složek integrovaného záchranného systému.  

Aby taková pomoc mohla být poskytnuta co nejrychleji, je nutné událost příslušným složkám neodkladně a správně ohlásit. V České republice je k tomuto účelu vytvořen systém tísňového volání, kterým se rozumí volba čísel, k nimž je garantován bezplatný a nepřetržitý přístup. Pro tísňová volání jsou vyhrazena tato telefonní čísla:
Hasičský záchranný sbor
150
požár, výbuch, živelní pohroma, únik nebezpečných látek, technické havárie, vyprošťování osob, atd.
Záchranná služba
155
náhlé ohrožení života nebo zdraví osob
Policie ČR
158
krádež, násilí, nález mrtvé osoby, závažná dopravní nehoda, nález podezřelého předmětu (nevybuchlá munice…), atd.
Tísňová linka
112
vždy při závažnějších mimořádných událostech, potřebujete-li pomoc více složek. Tato linka je zvláštní i tím, že obsluhující operátoři hovoří i běžnými světovými jazyky. Provozuje ji Hasičský záchranný sbor ČR
 
KOPIS.jpgKOPIS.jpg
Operátoři těchto linek jsou speciálně připraveni zvládat přijímaní hovorů od lidí ve stresu, jsou naučeni od volajících získat maximum informací, potřebných pro vyslání adekvátní pomoci.
 
Než zavoláte na tísňové číslo, udělejte vše pro své vlastní bezpečí (dostatečná vzdálenost od požáru nebo místa nehody)! Uklidněte se, zorientujte se v okolí (operátor bude chtít vědět, kde se přesně událost stala). Během hovoru se snažte mluvit pomalu, klidně a srozumitelně. 
Jak správně nahlásit událost?
Jako první informace bude operátora zajímat, co se stalo - popis události, rozsah, počet postižených nebo ohrožených osob.Dále je důležité, kde se událost stala -  pokud možno přesná adresa nebo popis místa události. A v neposlední řadě zajímá operátora tísňové linky, kdo volá- jméno a kontakt na volajícího.
Důležitá rada na závěr. Nikdy nezavěšujte jako první, je možné, že operátor bude mít další dotazy. Po ukončení hovoru nevypínejte telefon. Operátor může volat zpět pro ověření nebo upřesnění údajů! 


 
 
Odkazy do noveho okna

vytisknout  e-mailem