Krajské operační a informační středisko se otevřelo pro veřejnost
Dnes si připomínáme Evropský den linky 112. Operátoři tísňové linky během dne přivítali na svém pracovišti spoustu zvídavých návštěvníků, kteří se seznámili s moderními prostorami Krajského operačního a informačního střediska (KOPIS).
Operátoři linek poskytli zajímavé informace o lince 112 a připomněli, jakým způsobem správně nahlásit mimořádnou událost. Upozornili také na zneužívání linky 112. Za rok 2019 na toto číslo zavolalo celkem 87 811 volajících, z toho u 75 % případů se jednalo zneužití linky. Operátoři linky 112 během všech hovorů musí poznat a uvědomit si v jaké situaci jsou lidé na druhé straně telefonu. Většinou jsou to lidé ve stresu, vystrašení a bezmocní. Často ani nedokáží říct, kde přesně se nacházejí. Ke správnému zvládnutí situace pomáhají operátorům jednak jejich zkušenosti, ale především také technologie linky 112, která se neustále zlepšuje. Mnohy řeší mimořádné události také v cizím jazyce. Koho neuspokojila pouze prohlídka prostorů KOPIS, měl možnost si prohlédnout také prostory centrální stanice Liberec.
Autor: por. Bc. Lucie Hložková
Foto: HZS LK
112
Den 112
Den 112
Den 112