HZS Ústeckého kraje  

Přejdi na

Vaše důvěra je náš závazek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Psychologické poradenství

Moderní doba často vyčerpává naše přirozené obranné síly a zanechává organismus vnímavý ke stresu a celé řadě zdravotních problémů. Spolu s výkonem náročné profese najednou zjišťujeme, že ani nám se nevyhýbají nepříjemné stavy nejistoty, ztráta sebedůvěry, úzkosti, deprese, únava, nespavost, panika, pocit ztráty životního smyslu, beznaděje. 

Ve většině náročných povoláních, kde lidé pracují pod psychickým tlakem, se psychologické služby nepodceňují. Profese hasičského záchranáře patří mezi povolání, které jsou nejvíce ohroženy nadlimitními stresovými situacemi.

Většinou přinese řešení a úlevu čas, někdy pomůže rozhovor s někým blízkým. Někdy se stane, že nevíme, jak dál, co si počít a komu se svěřit. V takové situaci může pomoci psycholog nebo psycholožka.

V jakých situacích je vhodné vyhledat psychologa?

  • nespokojenost a potíže spojené s výkonem profese: prožití nestandardního zásahu, vyčerpání, narušený spánek, děsivé sny, tíživé myšlenky, výbuchy hněvu a zlosti, neschopnost radovat se, těšit se, znovuprožívání traumatu,
  • další osobní potíže: úzkostné, depresivní myšlenky, nadměrné užívání drog a alkoholu, nevyřešený zármutek nad životními ztrátami,
  • rodinné problémy: partnerský nesoulad, problematická výchova dětí, rozvod, generační konflikty,
  • neshody na pracovišti: spory se spolupracovníky, příliš stresující práce.

Psychologická služba byla u hasičského záchranného sboru založena v roce 2003. Na psychologickém pracovišti Hasičského záchranného sboru Ústeckého kraje pracuje psycholožka: kpt. Mgr. Jana Majzlíková (více viz Koncepce psychologické služby - Kontakt).

Jak psycholog pracuje?

Moje práce je založena na maximálním respektu k Vaší osobnosti a na vytváření kvalitního vztahu v atmosféře vzájemné důvěry. Pracuji pro hasičský záchranný sbor. S klienty a klientkami, kteří nemají vazbu na hasičský záchranný sbor nepracuji, v takovém případě odkazuji na další odborné služby vhodné pro danou osobu.

Kontaktovat mne můžete osobní návštěvou, telefonicky nebo prostřednictví e-mailu. Na první setkání se není třeba nijak zvlášť připravovat. Pokusíme se zmapovat vaše aktuální potíže a zvážit spolu s vámi různé možnosti a východiska řešení. Setkání trvá 50 minut. Počet dalších případných setkání záleží na oboustranné domluvě. Sami se rozhodnete kolikrát mne navštívíte.

Cílem dlouhodobějších sezení je podpora vašeho přemýšlení o sobě, pomoc lépe se orientovat ve vašich prožitcích a také pomoc v lepším zvládání negativních emocí a myšlenek.

Řada lidí má potíže s tím, aby začali spontánně mluvit nebo své problémy nedokáží dobře pojmenovat. Záleží jen na vás, o čem budete chtít mluvit či uvítáte pomocné otázky.

V případě potřeby je možné zprostředkovat další odbornou péči nebo předat informace o odborné péči v místě Vašeho bydliště.

Co musí psycholog dodržovat?

V etickém kodexu jsou zakotveny zásady práce psychologů a psycholožek.

  • důvěrnost a prospěch klienta: respektování důvěrnosti informací, sdělování jen se souhlasem klienta, při střetu zájmů objasnění situace všech zúčastněných,
  • nestrannost a zodpovědnost: dodržování objektivity, nezávislosti a bezúhonnosti,
  • kompetence a profesionálnost vztahů: poskytování kvalifikovaných služeb a profesionální odborný růst.

Etická komise Českomoravské psychologické společnosti: Při etickém pochybení psychologa či psycholožky lze podat písemnou stížnost Etické komisi ČMPS. Postup je uveden na jejich webových stránkách. http://www.cmps.ecn.cz

Aktualizace: 26. 7. 2019, J.Majzlíková

vytisknout  e-mailem