Stanice Hlinsko
Stanice Hlinsko
Požární stanice v Hlinsku byla otevřena 01.01.1972. Provoz byl zahájen se 3 příslušníky. Prostory pro službu byly velmi skromné a naprosto nevyhovující. Byla to prakticky jedna místnost s lokálním topidlem na tuhá paliva, která zároveň sloužila jako zasedací místnost Svazu požární ochrany. PS byla vybavena CAS ZIL 130, DA Praga RN a Š 706 RTHP. Od 01.01.1973 začali příslušníci sloužit ve 2 na směnu. Postupně se začaly zlepšovat prostory pro výkon služby. Takřka všechny úpravy se prováděly svépomocí, a to jak ve službě, tak ve svém volnu, často za pomoci kolegů z Chrudimi.
V roce 1985 se poprvé začalo uvažovat o přístavbě PS ve stávajícím místě. Bránily jí však sousední domky, které byly později městem vykoupeny a příslušníky zlikvidovány. Tím se kolem stanice zvětšilo místo. Přes několik neúspěšných pokusů byla přístavba schválena a zahájena v září 1996. Stavba byla dokončena v říjnu a slavnostně předána do užívání v prosinci 1997. Přístavbou stanice se podstatně zlepšily podmínky pro výkon služby a zároveň se uvolnily prostory původní zbrojnice na činnost jak jednotky SDH obce, tak obou občanských sdružení, které v Hlinsku na úseku PO působí.
V roce 2019 proběhla na stanici v Hlinsku velká stavební akce, která trvala půl roku. Jednalo se o realizaci snížení energetické náročnosti Hasičské stanice Hlinsko. Tento projekt byl spolufinancován Evropskou unií - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí. Předmětem prací bylo zateplení budovy a to jak vnější, tak zesílení izolace ve vnitřních prostorách stanice, výměna výplní, veškerého osvětlení a rekonstrukce zdroje vytápění.
Dále se provedla celková rekonstrukce sociálního zázemí ve staré části hasičské stanice Hlinsko. Tato rekonstrukce byla celá financována MěÚ Hlinsko. Stará část hasičské stanice slouží pro výjezdovou jednotku města Hlinsko.
Za posledních pět let byl obnoven i vozový park. V roce 2018 došlo k obměně velkoobjemové CAS 30 T 815, a na stanici se dostala nová velkoobjemová CAS 30 T 815-7. V roce 2018 byla také nahrazena CAS MB Atego novou CAS 20 4x4 CP31 na podvozku Scania.