Stanice Seč
Stanice Seč
Počátkem devadesátých let měl Hasičský záchranný sbor okresu Chrudim k zajištění úkolů požární ochrany okresu k dispozici jen dvě hasičské stanice. Centrální hasičskou stanici v okresním městě a pobočnou stanici v Hlinsku. Nedostatečně zajištěnou a nekrytou oblastí stran požární ochrany byla podhorská krajina Železných hor a rozsáhlá rekreační oblast Seč, dále Třemošnice a celá západní části okresu, kam jsou dojezdové časy z Chrudimi 30 – 45 minut. Tento problém vyřešilo zřízení třetí hasičské stanice na Seči. Vlastní stavba byla zahájena dne 5. února 1995 předáním staveniště s termínem dohotovení za 15 měsíců – tj. 15. června 1996. Základní výbavu stanice tvořila nová cisternová automobilová stříkačka CAS 25 L 101 K, téměř nový dopravní automobil DA 12 A 31 K, nové velitelské vozidlo Š Felicia 1,6, již zaběhnutý lodní park dodaný z CPS – plavidlo MATYLDA s motorem Johnson a laminátový speciál „Kája“ s podvozkem z PS Hlinsko.
Od 1. července roku 1996 už sloužila stanice svému účelu. Nastal ten pravý začátek výkonu služby pro celkem 10 příslušníků, kteří již absolvovali základní přípravu a kurzy na centrální stanici, kam byli v předstihu přijati.
Koncem roku 2013 došlo v rámci České republiky k navýšení početních stavů na stanicích typu P1 na pět příslušníků, což se projevilo i na PS Seč, kde se do té doby sloužilo ve čtyřech.
V roce 2015 byl z evropských fondů pořízen automobil Škoda Yetti pro velitele stanice. V průběhu roku 2016 proběhla celková rekonstrukce plynové kotelny a rozvodů vody, stanice získala nové dopravní vozidlo Volkswagen Transporter. V roce 2018 byla provedena rekonstrukce chemicko-technické dílny a proběhla výměna automobilové plošiny Š–706 za automobilový žebřík Camiva. V roce 2020 byla dále obnovena technika CAS 32 Mercedes Benz za velkokapacitní cisternu Tatra 815 - 7. V roce 2019 se po mnohaletých snahách a jednáních, která mají svůj počátek již při zřizování samotné požární stanice, podařilo zajistit spolupráci se ZZS a bylo zřízeno výjezdové stanoviště RZP na Seči. Pro tyto účely byla zrealizována přestavba v prostorách stanice dříve užívaných lékařskou službou první pomoci. Svoji činnost RZP zahájila k 1. 1. 2020. Zároveň byla zahájena výstavba nové základny ZZS, která byla dokončena v roce 2021.
Rok 2022 přinesl další k modernizaci techniky - CAS 20 Scania nahradila CAS IVECO-MAGIRUS, dále proběhla výměna automobilového žebříku AZ Camiva za modernější AZ 39 Mercedes – METZ, který tvoří zálohu pro centrální stanici Pardubice. Na požární stanici proběhla rekonstrukce zásahové šatny, sociálního zařízení, včetně přestavby prostor, které využívala zdravotnická záchranná služba.