Hasičský záchranný sbor České republiky  

Přejdi na

Chráníme vaše životy, zdraví a majetek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Víte, že s jednotným evropským číslem tísňového volání 112 se pojí významný bezpečnostní prvek, a to posílení silniční bezpečnosti ve všech 27 členských státech EU?

Jedná se o zavedení systému eCall do vozidel, který v rámci celé EU využívá linku tísňového volání 112. Všechny nové modely automobilů a dodávek uvedené na trh po 31. březnu 2018 musí být vybaveny zařízením tísňového volání eCall.

V případě nehody toto zařízení vyšle tísňové volání, kterým se automaticky spojí s nebližší tísňovou službou (v ČR je to Telefonní centrum tísňového volání 112). Palubní systém eCall ve vozidle zajišťuje tísňové volání generované buď manuálně cestujícími ve vozidle, nebo po nehodě aktivací senzorů ve vozidle. Když dojde k aktivaci, naváže palubní zařízení systému eCall tísňové hlasové a datové spojení s tísňovou službou. Hlasové spojení umožní cestujícím ve vozidle komunikovat s vyškoleným operátorem tísňové služby. Zároveň se k operátorovi tísňové služby přijímajícímu hlasový hovor přenáší minimální soubor dat, který obsahuje informace o nehodě, včetně času, přesné polohy, směru jízdy vozidla, identifikace vozidla a stavu systému eCall (údaj o tom, zda bylo volání spuštěno manuálně nebo automaticky). Hlavní výhodou systému eCall je poskytnutí přesné informace o místě nehody. Tísňové služby jsou okamžitě informovány o přesné lokalizaci místa nehody, což vede ke značnému zkrácení času záchrany postižených osob.

Více informací se můžete dozvědět na odkazu: https://www.hzscr.cz/clanek/ecall-byl-vyzkousen-a-spusten.aspx

Automatické tísňové volání eCall: Jak funguje? A jak sníží počty obětí dopravních nehod?

vytisknout  e-mailem