HZS hlavního města Prahy  

Přejdi na

Vaše důvěra je náš závazek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Vyžádané informace 2023

č.j. HSAA-268-6/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí následujích informací, souvisejících s ubytovnou nacházející se na adrese Ke Kablu 378/24, Praha 10 :

a) žádost o zaslání kompletního seznamu veškerých provedených výjezdů, zásahů, kontrol, místních šetření a jakýchkoli jiných návštěv Ubytovny a jejího přilehlého okolí činěných v období od 1. 1. 2015 doposud povinným subjektem v rámci výkonu jeho činnosti.
b) žádost o zaslání veškerých protokolů, záznamů, rozhodnutí a jakýchkoli jiných výstupů povinného subjektu vzniklých v souvislosti s jednotlivými výjezdy, zásahy, kontrolami, místními šetřeními a jakýmikoli jinými návštěvami Ubytovny v rámci činnosti povinného subjektu popsanými v bodě a).
c) žádost o poskytnutí veškerých dalších dokumentů vydaných povinným subjektem v rámci jeho činnosti v souvislosti s provozem a existencí Ubytovny v období od 1. 1. 2015 doposud.
d) Žádám o zaslání kompletního seznamu veškerých provedených výjezdů, zásahů, kontrol, místních šetření a jakýchkoli jiných návštěv u Subjektu činěných v období od 1. 1. 2015 doposud povinným subjektem v rámci výkonu jeho činnosti.
e) Žádám o zaslání veškerých protokolů, záznamů, rozhodnutí a jakýchkoli jiných výstupů povinného subjektu vzniklých v souvislosti s jednotlivými výjezdy, zásahy, kontrolami, místními šetřeními a jakýmikoli jinými návštěvami u Subjektu v rámci činnosti povinného subjektu popsanými v bodě d).
f) Žádám o poskytnutí veškerých dalších dokumentů vydaných povinným subjektem v rámci jeho činnosti v souvislosti s provozem a existencí Subjektu v období od 1. 1.2015 doposud.

K žádosti HZS hl. m. Prahy žadateli sdělil:

Povinný subjekt v prvé řadě oznamuje, že není dle ustanovení § 2 odst. 4 informačního zákona povinen vytvářet nové informace, tj. v daném případě vytvářet a evidovat kompletní seznamy zásahů i kontrolních šetření ve vztahu k určitému místu.
Přesto povinný subjekt v rámci dobré správy dohledal a žadateli poskytl níže uvedené informace.
Na adrese Ke Kablu č.p. 378/24, Praha - Dolní Měcholupy, byly jednotky HZS hl. m. Prahy v období od 1. ledna 2015 do 6. ledna 2023 povolány k následujícím událostem:
 1. dubna 2017 - požár odpadu,
 28. srpna 2019 - požár osobního automobilu,
 19. srpna 2021 - požár autovraků,
 9. září 2022 - požár odpadu,
 20. listopadu 2022 - technická pomoc - výhrůžka úmyslem sebevraždy.

Dále byly žadateli poskytnuty výpisy ze zpráv o provedených zásazích uvedených výše. Žadateli bylo sděleno, že v požadovaném časovém intervalu eviduje HZS hl. města Prahy na adrese Ke Kablu 378/24, Praha 10 - Dolní Měcholupy celkem 5 mimořádných událostí. Ovšem vzhledem k rozlehlosti  areálu se užívalo v několika případech číslo popisné ubytovny jako orientační bod, kde již čekala na jednotku HZS hl. města Prahy osoba s dopřesňujícími informacemi o poloze mimořádné události. Po podrobném prostudování událostí na adrese „Ke Kablu 378/24“ eviduje HZS hl. m. Prahy pouze jednu událost vztahující se k ubytovně, a to mimořádnou událost ze dne 20. listopadu 2022.

HZS hl. m. Prahy jako věcně a místně příslušný dotčený orgán na úseku požární ochrany podle ustanovení § 7 odst. 4 zákona č. 320/2015 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů (zákon o hasičském záchranném sboru), ve znění pozdějších předpisů, a podle ustanovení § 26 odst. 2 písm. b) a ustanovení § 31 odst. 1 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů, prováděl státní požární dozor v objektu ubytovny na adrese „Ke Kablu č.p. 378/24, 102 00 Praha 10“ dne 21. února 2019, pod č.j. HSAA-2451-1/2019 u kontrolované osoby: a1ubytování.cz s.r.o., Revoluční 1082/8, Praha 1, IČ 02121794. Žadateli byl v příloze  dopisu zaslán anonymizovaný protokol o kontrole.

_________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-1347-3/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí kopie stanoviska č. j. HSAA-7632-3/2014 ze dne 4. července 2014. Anonymizovaná kopie uvedeného závazného stanoviska byla žadateli zaslána.

_________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-1233-3-3/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí kopie stanoviska č. j.  HSAA-10843-3/2021 ze dne 5. října 2021.  Anonymizovaná kopie uvedeného závazného stanoviska byla žadateli zaslána.

_________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-2532-4/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí informací vztahujících se ke krizovému řízení Prahy 9, zejména obcí Čakovice, Třeboradice a Miškovice v následujícím rozsahu:

1) Přehled možných rizik, jejich zdrojů a související analýzu ohrožení spolu s informací o poslední provedené revizi  (informace o charakteru možného ohrožení).

2) Informace o připravených a připravovaných krizových opatřeních a způsobu jejich provedení spolu s informací o poslední provedené revizi.

3) Informace o způsobu provedení připravených krizových opatření, včetně dostupnosti zdrojů potřebných k provedení připravených krizových opatření.

4) Informace, v čem konkrétně spočívá  „vytvoření podmínek pro činnost krizového štábu“.

Žadateli byly poskytnuty následující informace:

ad 1) V příloze byla zaslána platná analýza ohrožení pro území MČ Praha 9.

ad 2) Krizová opatření je za stavu nebezpečí oprávněn nařídit primátor Prahy dle dle § 14 odst. 4 zákona  č. 240/2000 Sb. o krizovém řízení a o změně některých zákonů v platném znění,  dále za nouzového stavu nebo za stavu ohrožení státu může vláda  na nezbytně nutnou dobu a v nezbytně nutném rozsahu dle čl. 6 ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, v platném znění, omezit práva a svobody v souladu s § 5 zákona o krizovém řízení a nařídit krizová opatření dle § 6  a § 7 zákona o krizovém řízení.

ad 3)  Konkrétní způsob provedení krizových opatření závisí na druhu mimořádné události, která vede k vyhlášení krizového stavu. Rozpracování těchto opatření je  obsahem Krizového plánu hl. m. Prahy. 

ad 4)  Vytvoření podmínek pro činnost krizového štábu spočívá v přijetí organizačních, technických, materiálních a dalších opatření, včetně systému vzdělávání a metodické pomoci ze strany HZS hl. m. Prahy.

_________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-2776-3/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí souhlasného stanoviska HZS hl. m. Prahy, týkajícího se stavebních úprav domu č.p. 880 v Praze 7 - Holešovicích, Na Maninách 10, které bylo předloženo stavebnímu úřadu dne 8. dubna 2010. Anonymizovaná kopie závazného stanoviska dotčeného orgánu na úseku požární ochrany  č.j. HSAA-3730-681/ODP2-2010 byla žadateli zaslána v příloze.

_________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-3896-5/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí následujících informací

1)  Na základě jakých podkladů jsou vydávána souhlasná / nesouhlasná stanoviska k fotovoltaickým elektrárnám?

2) Kolikrát na území Prahy musel zasahovat HZS hl. m. Prahy při požáru fotovoltaické elektrárny v období 2012 - 2022 a jaké byly příčiny požáru?

3) Jaké je naše stanovisko k začleňování fotovoltaických elektráren ďále jen FVE)  do ktg činností podle § 4  zákona č. 133/1985 Sb., příp. jakými podklady se při rozhodování řídíme.

K uvedeným dotazům HZS hl. m. Prahy žadateli sdělil:

ad 1)  ke  stavbám FVE nebo stavbám, jejichž součástí je technologie FVE není v současnosti k dispozici žádný platný technický ani právní předpis, řešící tuto tematiku. K dispozici je doporučující publikace ČVUT "Zásady protipožárního zabezpečení střešních instalací FVE a opatření požární prevence". a dále byla v r. 2023 vydána MV GŘ HZS ČR odpověď na dotaz se zněním, že v případě instalace FVE s výkonem do 50 kW se u těchto technologií neprovádí výkon požárního dozoru.

ad 2) V období 2012 - 2022 evidujeme tři požáry FVE, a to v letech 2019, 2021 a 2022, vždy se jednalo provozně technickou závadu.

ad 3) K začleňování FVE do ktg podle výše uvedeného zákona je vydáno Stanovisko č. 17/2011 MV GŘ HZS ČR ze dne 25. března 2011, dle kterého jsou tyto technologie zařazeny do ktg činností se zvýšeným požárním nebezpečím.

_________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA--4996-3/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí informace, jak postupovat v případě žádosti o stanovisko k umístění fotovoltaického panelu na střechu domu v Praze. Žadateli byly poskytnuty následující informace: 

Ministerstvo průmyslu a obchodu vydalo podle § 98a odst. 1 písm. j) zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (energetický zákon), vyhlášku č. 114/2023 Sb., o požadavcích na bezpečnou instalaci výrobny elektřiny využívající obnovitelné zdroje energie s instalovaným výkonem do 50 kW (dále jen „vyhláška č. 114/2023 Sb.).
Zákonem č. 19/2023 Sb. došlo ke změně stavebního zákona, a to mimo jiné i jeho § 103, kde se za písmeno d) vkládá nové písmeno e). Podle tohoto nového písmene e) jsou stanoveny podmínky, kdy lze stavební úpravy nezbytné pro instalaci využívající obnovitelný zdroj energie s celkovým instalovaným výkonem do 50 kW nově realizovat bez stavebního povolení i bez ohlášení. Ve vyhlášce č. 114/2023 Sb. jsou stanoveny požadavky bezpečné instalace výroben elektrické energie ve vztahu k naplnění požadavku § 103 odst. 1 písm. e) stavebního zákona.
V případě nesplnění požadavků § 103 odst. 1 písm. e) stavebního zákona (např. překročením výkonnostní hranice 50 kW nebo nesplnění podmínek pro bezpečnou instalaci) dochází ke zpracování standardní projektové dokumentace pro stavební povolení nebo pro ohlášení včetně požárně bezpečnostního řešení podle vyhlášky č. 246/2001 Sb., o stanovení podmínek požární bezpečnosti a výkonu státního požárního dozoru (vyhláška o požární prevenci), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška o požární prevenci“), a postupuje se podle platných technických norem; tedy nejsou uplatňovány požadavky vyhlášky č. 114/2023 Sb.

V případech, kdy se zpracovává projektová dokumentace v rámci řízení vyvolaného místně a věcně příslušným stavebním úřadem, může být vyžadováno stanovisko HZS hl. m. Prahy k této projektové dokumentaci.
Od roku 2022 je v platnosti novelizace právních předpisů na úseku požární ochrany, která zavádí pojem „kategorizace“ objektu, kdy na základě začlenění stavby, příp. její posuzované části do dané kategorie není následně HZS hl. m. Prahy příslušný k vydávání stanoviska k projektové dokumentaci.
Pokud je provedeno začlenění do kategorie tak, že vyplývá povinnost posouzení HZS hl. m. Prahy, pak se předkládá k vyjádření požárně bezpečnostní řešení nebo obdobný dokument (dostatečný pro posouzení požární bezpečnosti stavby), na jehož podkladě je podle § 31 odst. 1 písm. b) zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů, následně vydáno závazné stanovisko.
Obsahové náležitosti požárně bezpečnostního řešení stanoví § 41 vyhlášky o požární prevenci.
_________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-6493-3/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí informace ohledně plánované výstavby či jiných změn, které jsou nám známy k pozemkům p. č. 1343, 1346/1 a 1346/8 v k. ú. Vršovice v obci Praha.  Současně požádal o poskytnutí kopií jakýchkoliv žádostí a jejich odpovědí podaných na HZS hl. m. Prahy  v souvislosti s výše uvedenými pozemky za posledních 5 let. 

Žadateli bylo sděleno, že k uvedeným pozemkům nemáme žádné záznamy; nebyl na nich vykonáván státní požární dozor a zároveň nejsou evidována žádná stanoviska či jiná podání týkající se těchto pozemků. 

_________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-6898-3/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 109/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí kopie vyjádření č. j. HSAA-6219-2/ODP7-2023 ze dne 27. června 2023. Žadateli byla uvedená kopie s anonymizovanými osobními údaji zaslána. 

_________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-7948-5/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí informací, týkajících se řešení událostí v objektu na adrese Nad Ondřejovem 890/36, Praha 4, v období od 1. ledna. 2018 do 28. srpna 2023. Žadateli bylo sděleno, že na uvedené adrese evidujeme od 1. ledna 2018 do současnosti celkem 8 událostí, které jsou vedeny jako požáry. Součástí odpovědi žadateli je příloha s celkovým přehledem událostí a vyčíslením nákladů za události  na zmíněné adrese.

____________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-8193-4/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí kopií veškerých dostupných informací a listin ve vztahu k vyslovení závazného souhlasu v rámci kolaudace stavby BD na adrese Neklanova 162/1, Praha 2. Zejména:

1) Kdy byla podána žádost o vydání závazného souhlasu.

2) Kdy byly realizovány prohlídky stavby a s jakým výsledkem - jaké nedostatky byly zjištěny.

3) Seznam výtek a jejich obsah.

4) Kdy došlo k vydání závazného souhlasu.

ad 1)  Žádost byla podána dne 27. května.

ad 2) Nelze poskytnout - v souladu s ustanovením § 31 odst. 3 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, v platném znění, je výsledkem posuzování podkladů, dokumentace a ověřování splnění stanovených požadavků podle odst. 1 písm. b) a c) závazné stanovisko podle stavebního zákona - viz Ad 3).

ad 3) HZS hl. m. Prahy ověřil dne 7. června 2022 podle ustanovení § 31 odst. 1 písm.c) zákona o požární ochraně dodržení podmínek požární bezpečnosti stavby vyplývající z posouzených podkladů, schválené dokumentace a z podmínek vydaných stanovisek. Na základě provedeného ověření na místě stavby bylo zjištěno, že stavba nebyla provedena podle podmínek vyplývajících z posouzených podkladů, schválené dokumentace a z podmínek vydaných stanovisek, a to z důvodu, že nebyly splněny požadavky požárně bezpečnostního řešení, nebylo nainstalované zařízení pro odvod kouře a tepla. Kopie nesouhlasného závazného stanoviska byla žadateli zaslána.

ad 4) Dne 8. prosince 2022 bylo vydáno závazné stanovisko dotčeného orgánu na úseku požární ochrany k užívání stavby, kopie kterého byla žadateli zaslána.

______________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-8390-7/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí informací k fakturaci za výjezdy hasičů za rok 2022 a 2023 pro BD Primátorská 2508/27, Praha 8.

K výše uvedené žádosti bylo sděleno:

V roce 2022 nebyl uskutečněn žádný výjezd, v roce 2023 byly k datu 17. září 2023 uskutečněny dva výjezdy, jeden dne 17. února 2023 a druhý dne 28. března 2023.

V případě výjezdu dne 17. února 2023 se jednalo o provádění revizí na objektu technikem EPS, což ale pravděpodobně nebylo ohlášeno a jednotka HZS na místo vyjela. Pro HZS hl. m. Prahy se jedná o výjezd na planý poplach a bude fakturován.

V případě výjezdu 28. března 2023 se jednalo pravděpodobně o technickou závadu, jednotka na místě prověřila situaci, známky požáru nebyly nalezeny, událost byla překvalifikována na planý poplach a HZS hl. m. Prahy bude tento výjezd fakturovat.

Objekt BD Primátorská je střežen přes poskytovatele zařízení dálkového přenosu společnost M connections, s.r.o. (dále jen "M-conn") a fakturace probíhají následovně:

- střežení je ze strany HZS hl. m. Prahy účtováno společnosti M-conn vždy počátkem následujícího měsíce za předchozí měsíc ve výši dle platného ceníku Ministerstva vnitra - generálního ředitelství HZS ČR (dále jen "MV-GŘ HZS ČR"), a to 3.135 Kč za připojený objekt,

- poplatky za výjezdy na planý poplach HZS hl. m. Prahy vyúčtovává společnosti M-conn jednou ročně počátkem ledna za celý uplynulý rok, dle platného ceníku MV-GŘ HZS ČR, ve výši 2.955 Kč za jeden výjezd se závěrem planý poplach.

____________________________________________________________________________________________________________________

č.j. HSAA-8845-3/ODPO-2023

Žadatel  dle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požádal o poskytnutí informace, zda se HZS hl. m. Prahy chystá v nejbližším období realizovat některá z následujících opatření:

  • komplexní, či návazné stavební úpravy budov, vedoucích ke zlepšení tepelně technických vlastností obvodových konstrukcí budovy
  • výměna zdroje pro vytápění, chlazení nebo přípravu teplé užitkové vody
  • realizace systémů využívajících odpadní teplo
  • realizace systémů nuceného větrání s rekuperací odpadního tepla
  • instalace fotovoltaického systému vč. akumulace elektrické energie
  • instalace solárně - termických kolektorů
  • realizace opatření  majících  prokazatelně vliv na energetickou náročnost budovy nebo zlepšení kvality vnitřního prostředí.

K výše uvedené žádosti bylo sděleno, že HZS hl. m. Prahy nemá k většině využívaných objektů (hasičských stanic) právo hospodaření, není tedy oprávněn provádět uvedená opatření. U některých objektů, které jsou ve vlastnictví státu a ke kterým přísluší HZS hl. m. Prahy právo hospodaření, jsou sice plánována vhodná energetická opatření, nicméně realizace těchto opatření by měla probíhat v budoucnu dle finančních možností HZS hl. m. Prahy (jedná se o záměr). V souladu s ustanovením  § 2 odst.4 informačního zákona se povinnost poskytovat informace netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací.

____________________________________________________________________________________________________________________

vytisknout  e-mailem