Psychologická služba
Psychologická služba a její potřebnost u HZS ČR se odvíjí nejen od profesionality samotných psychologů, ale i od odvahy a ochoty všech příslušníků a zaměstnanců HZS ČR tuto službu využít pro potřeby účastníků mimořádných událostí, či svou vlastní.
- Základní informace
- Posuzování duševní způsobilosti
- Posttraumatická péče
- Anonymní telefonní linka
Součástí systému poskytování posttraumatické péče je i:
Byla zřízena 8.září 2003 dle pokynu GŘ HZS ČR a NMV č.39/2003.
Služba na lince garantuje:
- bezpečí volajícího (princip lékařského tajemství)
- profesionalitu týmu (vycvičený tým)
- lidský zájem o volajícího a jeho problém
Linka funguje 24 hodin denně / 7 dní v týdnu
Linka je určena příslušníkům a občanským zaměstnancům HZS ČR, jejichrodinným příslušníkům, popřípadě dalším blízkým osobám:
- k posttraumatické péči příslušníků HZS ČR v souvislosti s plněním služebních úkolů
- k telefonické pomoci v situacích akutního či chronického stavu psychické nouze
- k poskytování kontaktů, informací a psychologické podpory
- k prevenci nepředloženého, sebe či okolí poškozujícího jednání a protiprávního jednání v důsledku psychologicky obtížně řešitelných situací