Hasičský záchranný sbor České republiky  

Přejdi na

Předcházíme rizikům


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Časopis 112 ROČNÍK XIX ČÍSLO 2/2020

V rubrice POŽÁRNÍ OCHRANA přinášíme informace z bilanční tiskové konference HZS ČR za rok 2019. Dopravní nehoda nákladního vlaku s vápencem v loňském roce. I malá jiskra dokáže zažehnout zničující plamen. Komplikované vyproštění osoby ze studny ve Velkých Pavlovicích. HZS podniku Škoda Auto. HZS Libereckého kraje a nový technický automobil v chemickém provedení. Jsou biokrby bezpečné? V rubrice INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM se dočtete o konferenci v Innsbrucku o krizové intervence. ČR poskytla materiální humanitární pomoc Bosně a Hercegovině. V rubrice OCHRANA OBYVATELSTVA A KRIZOVÉ ŘÍZENÍ informujeme o cvičení HZS hl. m. Prahy v dialyzačním středisku na pražské Bulovce. Výsledky testování nové japonské ochranné masky. Souhrn mimořádných událostí řešených na úrovni EU v roce 2019. V rubrice INFORMACE si přečtete o hasičích na Olomoucku, kteří převzali novou techniku. Víte, že Hasičské muzeum města Ostravy letos oslaví 15 let? V závěru zveřejňujeme anotace vysokoškolských prací 

Jablonečtí hasiči slavnostně uvedli do provozu nový technický automobil v chemickém provedení pro zdolávání mimořádných událostí s výskytem nebezpečných látek TA­ L1CH (barevné provedení RAL 3024).

Slavnostní události se zúčastnil primátor města Jablonec nad Nisou Jiří Čeřovský, kterému byla nová chlouba jabloneckých profíků detailně představena ředitelem HZS Libereckého kraje plk. Ing. Luďkem Prudilem a náměstkem ředitele pro úsek IZS a operačního řízení plk. Mgr. Josefem Málkem.

Podvozek
Jako podvozek byl zvolen dvounápravový IVECO DAILY 70C18 H NEW s celkovou hmotností 7 200 kg. Obě nápravy jsou osazeny kotoučovými brzdami, zadní je dále osazena uzávěrkou diferenciálu. Motor o výkonu 132 kW splňuje emisní normu Euro 6d, převodovka je manuální šestistupňová. Kabina je dvoumístná, vybavená klimatizací. Ke spojení slouží analogová radiostanice a digitální terminál, v dobíjecích úchytech je dvojice ručních svítilen do výbušného prostředí. V kabině je namontována kamera pro sledování prostoru před vozidlem a monitor kamery pro sledování prostoru za vozidlem.

Nástavba
Úložné prostory jsou vyrobeny z materiálů s hladkým povrchem a upraveny pro samovolný odtok vody. Konstruo­vány jsou tak, aby je bylo možné dekontaminovat, zároveň byly pro výrobu použity materiály, které nezadržují chemické látky. Nástavbu tvoří prostor se dvěma roletami na každé straně a roletou v zadní části vozidla. Nástavba je vybavena výsuvnými prvky pro snadnější přístup k požárnímu příslušenství. Další úložné prostory jsou na střeše nástavby, kde jsou umístěny dvě hliníkové schrány a čtyřdílný nastavovací žebřík. Všechny výsuvné, výklopné a otočné prvky, které při používání přesahují obrys vozidla, jsou olepeny retro­ reflexními pruhy. Bezprostřední okolí automobilu lze osvětlit LED světlomety na bocích a v zadní části nástavby.

Výbava
Vozidlo je vybaveno požárním příslušenstvím pro zdolávání mimořádných událostí s výskytem nebezpečných látek:

  • nafukovací dekontaminační sprchou,
  • protichemickými přetlakovými obleky,
  • pneumatickými ucpávkami potrubí,
  • záchytnými plastovými nádobami,
  • nářadím v nejiskřivém provedení,
  • světlometem v provedení do výbušného prostředí,
  • čerpadlem na nebezpečné látky,
  • průmyslovým vysavačem,
  • vysokotlakým mycím zařízením,
  • elektrocentrálou a další výbavou.

TA­ L1CH byl pořízen v rámci projektu Bezpečné pohraničí (Registrační číslo projektu: CZ.11. 1. 23/0.0/0.0/15_001/­0000006), jehož cílem je zlepšení přeshraniční připravenosti k provádění činností při řešení krizových situací prostřednictvím posílení spolupráce všech složek zodpovědných za bezpečnost v pohraniční oblasti.


por. Bc. Lucie HLOŽKOVÁ, HZS Libereckého kraje, foto autorka
 

vytisknout  e-mailem