Volání na tísňové linky v roce 2008
Na tísňové linky 112 a 150 v roce 2008 směřovalo 4 373 243 volání Velkým problémem zůstává zneužívání tísňových linek
3 756 298 volání (v roce 2007 - 3 923 652 volání), na „tradiční“ hasičskou linku 150 to pak bylo výrazně méně – celkem 616 945 (v roce 2007 - 737 539 volání), přibližně 80 % z nich však bylo stejně odbaveno na telefonních centrech tísňového volání 112 (TCTV 112). Do nich je na většině území (kromě Prahy a operačních a informačních středisek v několika okresech, kde teprve bude provedena jejich integrace a přechod operačního řízení na krajskou úroveň) svedeno také volání na linku 150, protože v TCTV 112 jsou k dispozici moderní technologie na evropské úrovni. Mimo TCTV 112 tak hasiči loni přijali „jen“ 123 824 volání (v roce 2007 to bylo 167 053 volání).
|
Počet volání na 112
|
Počet volání na 150 odbavených v TCTV 112
|
---|---|---|
Praha
|
441 846
|
x
|
Středočeský
|
466 634
|
57 906
|
Jihočeský
|
194 934
|
26 945
|
Plzeňský
|
213 037
|
30 690
|
Karlovarský
|
171 179
|
18 052
|
Ústecký
|
488 428
|
56 907
|
Liberecký
|
162 773
|
21 586
|
Královehradecký
|
157 935
|
24 900
|
Pardubický
|
148 389
|
27 894
|
Kraj Vysočina
|
123 714
|
21 999
|
Jihomoravský
|
350 201
|
59 375
|
Olomoucký
|
189 962
|
37 675
|
Zlínský
|
151 664
|
26 301
|
Moravskoslezský
|
495 602
|
82 891
|
Celkem
|
3 756 298
|
493 121
|
|
112 celkem
|
150
v TCTV
|
150 mimo TCTV
|
---|---|---|---|
leden
|
337 008
|
37 365
|
10 534
|
únor
|
325 342
|
38 217
|
8154
|
březen
|
335 306
|
46 528
|
9657
|
duben
|
304 224
|
39 377
|
10 348
|
květen
|
296 537
|
40 827
|
10 943
|
červen
|
293 874
|
43 803
|
11 067
|
červenec
|
308 195
|
42 242
|
10 896
|
srpen
|
309 634
|
44 333
|
11 239
|
září
|
302 478
|
39 852
|
10 479
|
říjen
|
312 654
|
41 633
|
10 357
|
listopad
|
300 799
|
38 368
|
9610
|
prosinec
|
330 247
|
40 576
|
10 540
|
Celkem
|
3 756 298
|
493 121
|
123 824
|
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
CELKEM v letech 2005 - 2008
|
---|---|---|---|---|---|
Počet volání na linku 150
|
794 501
|
817 231
|
737 539
|
616 945
|
2 966 216
|
Z toho odbaveno v technologii linky 112
|
594 150
|
576 301
|
570 486
|
493 121
|
2 234 058
|
Počet volání na linku 112
|
4 832 466
|
5 052 836
|
3 923 652
|
3 756 298
|
12 512 416
|
Celkem volání na linky
150 a 112 |
5 626 967
|
5 870 067
|
4 661 191
|
4 373 243
|
20 531 468
|
Operátoři obsluhující tuto tísňovou linku mohou mj. identifikovat adresu volajícího z pevné sítě, automaticky určit polohu mobilního telefonu při tísňovém volání, využít pravidelně aktualizované elektronické mapové podklady, zjistit identifikační kód mobilního přístroje nebo určit mobilního operátora volajícího. Linka 112 dokáže pomoci i lidem kteří nehovoří česky, na všech českých call centrech linky 112 jsou vždy k dispozici anglicky a německy hovořící operátoři, navíc v případě jiného jazyka mohou použít softwarovou podporu.