HZS Plzeňského kraje  

Přejdi na

Chráníme vaše životy, zdraví a majetek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Předání nového vyprošťovacího automobilu na stanici Košutka

Dne 9.4.2019 se na požární stanici Košutka konalo slavnostní předání nového vyprošťovacího automobilu SCANIA G 500 B 8x6 HZ a dalších technických prostředků, na jejichž nákupu se finančně podílelo město Plzeň.

Slavnostního předání klíčů od vozidla se ujal primátor města Plzně Mgr. Martin Baxa.
Dalšími hosty byli Martin Zrzavecký – radní pro oblast bezpečnosti, Ing. Aleš Průša vedoucí odboru bezpečnosti, prevence kriminality a krizového řízení, Ing. Jiří Karas vedoucí oddělení krizového řízení a další pracovníci MMP.

Za HZS Plzeňského kraje se akce zúčastnili brig. gen. Ing. František Pavlas – ředitel HZS Plzeňského kraje, plk. Ing. Jiří Bártek – náměstek ředitele pro IZS a operační řízení, plk. ing. Pavel Musil – ředitel územního odboru Plzeň a další příslušníci krajského ředitelství Plzeňského kraje a územního odboru Plzeň.


Z celkového příspěvku MMP ve výši 3 800 000,- Kč bylo v roce 2018 zakoupeno:
 

  • 1 ks VYA Scania G 500 B 8 x 6 HZ s hydraulickým nakládacím jeřábem + příslušenství (umístění PS Košutka) – cena 15 683 976,- Kč z finančních prostředků magistrátu byla hrazena částka necelých 2 200 000,- Kč, zbývající část hrazena z fondu zábrany škod.
  • 2 ks dynamická stolice Dräger Quaestor 7000 pro měření hodnot dýchacích přístrojů a chemických obleků (umístění stanice Plzeň Střed a Slovany) – cca 1 500  000,- Kč;
  • 1 ks nafukovací člun BUSH F 370 R + příslušenství (umístění PS Košutka
  • 1 ks trojnožka SKED EVAC – EN 795 B – vybavení vozidla TA (umístění PS Košutka)



K jednotlivým položkám:
Vyprošťovací automobil  - VYA Scania G 500 B 8 x 6 HZ s hydraulickým nakládacím jeřábem Fassi F 820 RA.2.28
  - nahradí stávající vyprošťovací automobil Tatra, který jen za poslední čtyři roky zasahoval u více než 110 zásahů.
Tyto zásahy byly nejen různá vyproštění vozidel nejrůznějšího charakteru, ale také manipulace s břemeny a odstraňování překážek.

Parametry vozidla:

  • Čtyřnápravový podvozek Scania G 500, zdvihový objem 12740 cm 3, o výkonu 367 kW – 500 HP;
  • počet míst k sezení v kabině: 3;
  • kabina je vybavena nezávislým topením;
  • délka 10 500 mm, šířka 2 550 mm, výška 3 950 mm;
  • provozní hmotnost: 30 900 kg;
  • skutečná hmotnost vozidla: 32 000 kg;
  • nejvyšší přípustná hmotnost: 44 000 kg;
  • nejvyšší přípustná hmotnost soupravy: 120 000 kg;
  • výrobcem nástavby je rakouská firma EMPL Fahrzeugwerk Gesselschaft m.b.H.;
  • výrobcem hydraulického nakládacího jeřábu je italská firma FASSI GRU IDRAULICHE S.p.A;

               hydraulický nakládací jeřáb Fassi F 820 RA.2.28
               parametry:

  • zdvihový moment 69 tm (tunometr)
  • nosnost při vyložení ramene jeřábu 2,5 m nejméně 21 000 kg;
  • nosnost při vyložení ramene jeřábu 18 m nejméně 3 000 kg;
  • nosnost háku 22 000 kg;
  • příslušenství – hydraulický zvedací kříž 3500 kg;


Dynamická stolice Dräger Quaestor 7000
Dräger Quaestor 7000.jpgZařízení slouží pro měření statických i dynamických parametrů izolační dýchací techniky včetně parametrů obličejových masek. Obě zařízení na stanicích Plzeň Střed a Plzeň Slovany se budou využívat nejen pro potřebu HZS Plzeňského kraje, ale i pro potřebu jednotek SDH obcí v Plzeňském kraji.



Nafukovací člun BUSH F 370 R – jedná se o tříkomorový nafukovací člun s pevným dnem z materiálu hytex.

  • Člun.jpgMaximální výkon motoru 25 HP;
  • Délka 3,70 m, šířka 1,85 m
  • váha člunu: 83 kg;
  • maximální zatížení člunu 840 kg.



Trojnožka SKED EVAC – EN 795 B speciální trojnožka pro činnost lezecké skupiny (výrobce je americká firma SKEDECO). Dosahuje po rozložení až do výšky 3 m, kde se nachází tři kotevní bodyTrojnožka.jpg
Při plném vysunutí nohou trojnožky lze vytáhnout celá nosítka mimo prostor, ze kterého je pacient evakuován, což usnadňuje manipulaci a zrychluje záchranu evakuovaného. Součástí trojnožky je řetěz, který prochází skrze nohy a zajišťuje větší pevnost a stabilitu. Oproti lanům či nylonovým popruhům je řetěz nerozpustný v kyselinách nebo chemikáliích. Držáky jsou uzpůsobeny pro montáž navijáků. Je hodnocen tak, aby zvládl záchranné zatížení NFPA.


kpt. Mgr. Petr Poncar
tiskový mluvčí
HZS Plzeňského kraje

Uložit vše jako ZIP soubor

vytisknout  e-mailem