HZS Plzeňského kraje  

Přejdi na

Vaše důvěra je náš závazek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Předání nového vyprošťovacího automobilu na stanici Košutka

 

Dne 9.4.2019 se na požární stanici Košutka konalo slavnostní předání nového vyprošťovacího automobilu SCANIA G 500 B 8x6 HZ a dalších technických prostředků, na jejichž nákupu se finančně podílelo město Plzeň.

Slavnostního předání klíčů od vozidla se ujal primátor města Plzně Mgr. Martin Baxa.
Dalšími hosty byli Martin Zrzavecký – radní pro oblast bezpečnosti, Ing. Aleš Průša vedoucí odboru bezpečnosti, prevence kriminality a krizového řízení, Ing. Jiří Karas vedoucí oddělení krizového řízení a další pracovníci MMP.

Za HZS Plzeňského kraje se akce zúčastnili brig. gen. Ing. František Pavlas – ředitel HZS Plzeňského kraje, plk. Ing. Jiří Bártek – náměstek ředitele pro IZS a operační řízení, plk. ing. Pavel Musil – ředitel územního odboru Plzeň a další příslušníci krajského ředitelství Plzeňského kraje a územního odboru Plzeň.


Z celkového příspěvku MMP ve výši 3 800 000,- Kč bylo v roce 2018 zakoupeno:
 

  • 1 ks VYA Scania G 500 B 8 x 6 HZ s hydraulickým nakládacím jeřábem + příslušenství (umístění PS Košutka) – cena 15 683 976,- Kč z finančních prostředků magistrátu byla hrazena částka necelých 2 200 000,- Kč, zbývající část hrazena z fondu zábrany škod.
  • 2 ks dynamická stolice Dräger Quaestor 7000 pro měření hodnot dýchacích přístrojů a chemických obleků (umístění stanice Plzeň Střed a Slovany) – cca 1 500  000,- Kč;
  • 1 ks nafukovací člun BUSH F 370 R + příslušenství (umístění PS Košutka
  • 1 ks trojnožka SKED EVAC – EN 795 B – vybavení vozidla TA (umístění PS Košutka)



K jednotlivým položkám:
Vyprošťovací automobil  - VYA Scania G 500 B 8 x 6 HZ s hydraulickým nakládacím jeřábem Fassi F 820 RA.2.28
  - nahradí stávající vyprošťovací automobil Tatra, který jen za poslední čtyři roky zasahoval u více než 110 zásahů.
Tyto zásahy byly nejen různá vyproštění vozidel nejrůznějšího charakteru, ale také manipulace s břemeny a odstraňování překážek.

Parametry vozidla:

  • Čtyřnápravový podvozek Scania G 500, zdvihový objem 12740 cm 3, o výkonu 367 kW – 500 HP;
  • počet míst k sezení v kabině: 3;
  • kabina je vybavena nezávislým topením;
  • délka 10 500 mm, šířka 2 550 mm, výška 3 950 mm;
  • provozní hmotnost: 30 900 kg;
  • skutečná hmotnost vozidla: 32 000 kg;
  • nejvyšší přípustná hmotnost: 44 000 kg;
  • nejvyšší přípustná hmotnost soupravy: 120 000 kg;
  • výrobcem nástavby je rakouská firma EMPL Fahrzeugwerk Gesselschaft m.b.H.;
  • výrobcem hydraulického nakládacího jeřábu je italská firma FASSI GRU IDRAULICHE S.p.A;

               hydraulický nakládací jeřáb Fassi F 820 RA.2.28
               parametry:

  • zdvihový moment 69 tm (tunometr)
  • nosnost při vyložení ramene jeřábu 2,5 m nejméně 21 000 kg;
  • nosnost při vyložení ramene jeřábu 18 m nejméně 3 000 kg;
  • nosnost háku 22 000 kg;
  • příslušenství – hydraulický zvedací kříž 3500 kg;


Dynamická stolice Dräger Quaestor 7000
Dräger Quaestor 7000.jpgZařízení slouží pro měření statických i dynamických parametrů izolační dýchací techniky včetně parametrů obličejových masek. Obě zařízení na stanicích Plzeň Střed a Plzeň Slovany se budou využívat nejen pro potřebu HZS Plzeňského kraje, ale i pro potřebu jednotek SDH obcí v Plzeňském kraji.



Nafukovací člun BUSH F 370 R – jedná se o tříkomorový nafukovací člun s pevným dnem z materiálu hytex.

  • Člun.jpgMaximální výkon motoru 25 HP;
  • Délka 3,70 m, šířka 1,85 m
  • váha člunu: 83 kg;
  • maximální zatížení člunu 840 kg.



Trojnožka SKED EVAC – EN 795 B speciální trojnožka pro činnost lezecké skupiny (výrobce je americká firma SKEDECO). Dosahuje po rozložení až do výšky 3 m, kde se nachází tři kotevní bodyTrojnožka.jpg
Při plném vysunutí nohou trojnožky lze vytáhnout celá nosítka mimo prostor, ze kterého je pacient evakuován, což usnadňuje manipulaci a zrychluje záchranu evakuovaného. Součástí trojnožky je řetěz, který prochází skrze nohy a zajišťuje větší pevnost a stabilitu. Oproti lanům či nylonovým popruhům je řetěz nerozpustný v kyselinách nebo chemikáliích. Držáky jsou uzpůsobeny pro montáž navijáků. Je hodnocen tak, aby zvládl záchranné zatížení NFPA.


kpt. Mgr. Petr Poncar
tiskový mluvčí
HZS Plzeňského kraje

vytisknout  e-mailem