Ministry of the interior of the Czech Republic  

Go

We protect life, health and property


Quick links: Sitemap Text version Česky Fulltext search


 

Main menu

 

 

Příjem elektronického podání u HZS ČR od 1.7.2024

Informace o příjmu elektronického podání u HZS ČR jako dotčeného orgánu státní správy na úseku požární ochrany a ochrany obyvatelstva. 

2. Podání

Podáním se rozumí v souladu s § 37 odst. 1 správního řádu úkon směřující vůči správnímu orgánu. Podání se posuzuje podle svého skutečného obsahu a bez ohledu na to, jak je označeno. Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje. Podání se činí u správního orgánu, který je věcně a místně příslušný. Podání je učiněno dnem, kdy tomuto orgánu došlo.

Náležitosti podání jsou dále podrobněji obecně upraveny § 37 správního řádu.

Nemá-li podání zákonem předepsané náležitosti nebo trpí-li jinými vadami, pomůže správní orgán podateli nedostatky odstranit nebo ho vyzve k jejich odstranění a poskytne mu k tomu přiměřenou lhůtu, viz § 37 odst. 3 správního řádu.

Podání učiněné za využití služeb pro sdílení datových souborů (Úschovna, WeTransfer atd.), mimo úložiště poskytnuté MV – GŘ HZS ČR, není možné.

Pokud bude zjištěno, že datová zpráva nesplňuje podmínky přijímání dokumentů, včetně podporovaných formátů, nebo obsahuje-li škodlivý kód, bude podatel, pokud je znám, vyzván k odstranění vad, k čemuž mu bude poskytnuta přiměřená lhůta – 10 dnů.

Podle § 6 odst. 1 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů, k podepisování elektronickým podpisem lze použít pouze uznávaný elektronický podpis, podepisuje-li se elektronický dokument, kterým se
činí úkon vůči veřejnoprávnímu podepisujícímu nebo jiné osobě v souvislosti s výkonem jejich působnosti.

Podle zákona č. 12/2020 Sb. a zásady digitální formy úředně ověřeného podpisu platí, že:

  • pokud právní předpis stanoví požadavek úředního ověření podpisu, lze jej nahradit elektronickým způsobem podpisu v rámci digitální služby a vyhotovit tak elektronický dokument s úředně ověřeným podpisem jako originál bez nutnosti následné autorizované konverze.
  • dokument v listinné podobě (plná moc, náležitost žádosti) je převeden do dokumentu v podobě elektronické (listina je naskenována), a to subjektem oprávněným provádět konverzi.
  • součástí konverze je ověření shody obsahu těchto dokumentů, o čemž svědčí na dokumentu připojená ověřovací doložka subjektu, který konverzi provedl.

Print  E-mail