Zprávy o zásahu
Informace k vyplňování zpráv o zásahu, určené velitelům a členům jednotek PO.
- Základní informace
- Zpracování ZOZ pomocí elektronického formuláře
- Poznámky k vyplňování ZOZ
Základní informace
Způsob zpracování zpráv o zásahu, jejich dělení, obsah a upřesnění jednotlivých položek se provádí na základě Sbírky interních aktů řízení generálního ředitele Hasičského záchranného sboru České republiky (dále jen SIAŘ GŘ) č. 37/2015 Sb.
Platné typy událostí včetně jejich číselníkového kódu:
12 - Požár
19 - Požár bez účasti jednotky PO
21 - Dopravní nehoda silniční
22 - Dopravní nehoda silniční hromadná
23 - Dopravní nehoda železniční (vč. metra)
24 - Dopravní nehoda letecká
25 - Dopravní nehoda - ostatní
41 - Únik plynu/aerosolu
42 - Únik kapaliny (mimo ropných produktů)
43 - Únik ropných produktů
44 - Únik pevné látky
45 - Únik nebezpečné chem. látky - ostatní (včetně jiné než chemické)
51 - Technická havárie
52 - Technická pomoc
53 - Technologická pomoc
54 - Ostatní pomoc
61 - Radiační havárie a nehoda
71 - Ostatní mimořádné události (epidemie, nákazy a jiné)
81 - Planý poplach
Zpracování ZOZ pomocí elektronického formuláře
Aktualizováno: 04.09.2013
Jednotky, které nedisponují jakýmkoli softwarem pro zpracování zpráv o zásahu, mají možnost si zdarma stáhnout formulář vytvořený v programu MS Excel. Původní verze elektronického formuláře odpovídala svým vzhledem "žluté papírové" podobě formláře pro vyplnění celkové, resp. dílčí, zprávy o zásahu. Na základě zkušenosti s ručním zadáváním informací ze zaslaných dílčích, resp. celkových zpráv o zásahu byl pro potřeby HZS Moravskoslezského kraje vytvořen nový vzor formuláře. Tento je vytvořen v programu MS Excel a jeho součástí jsou mj. vybrané oficiální položky z platných číselníků. Rovněž jsou ve formuláři použita naprogramovaná makra, jejíchž úkolem je usnadnit uživatelům správné vyplnění zprávy. Formulář, vč. maker, je možné plně využít pouze pokud je spuštěn v programu MS Office. V jiných programech, jako např. OpenOffice, nejsou funkční naprogramovaná makra.
Důležité:
Pokud velitel zasahující jednotky nedodá v předepsaných termínech dílčí, resp. celkovou zprávu o zásahu, pak zásah dané jednotky NEBUDE ZAPOČTEN !!!
Soubory ke stažení:
- aktuální verze nového formuláře: ZOZ_New_Form2012.xlsm (Aktuální verze: 2012-003)
V rámci uživatelského nastavení programu MS Excel je nutné mít povolená makra! - aktuální verze nového formulář kompatibilní s kancelářským balíkem LibreOffice: ZOZ_New_Form2012_proLO.xlsx
- původní "žlutý" formulář: fomularZOZ
Poznámky k vyplňování ZOZ
Vzhledem ke snaze o maximální zjednodušení způsobu vyplňování a doručování zpráv o zásahu (ZOZ), je nutné některé položky vyplňovat předem stanoveným způsobem. Poznámky k tomuto obsahuje následující text. Pro tyto účely byly garantem pro statistiku zpracovány informační materiály, které je možno stáhnout, viz níže.
Obsazení techniky PO
Obsazení techniky členy jednotky psát v následujícícm pořadí:
- řidič vozidla (strojník),
- velitel vozidla (jednotky),
- ostatní členové jednotky.
Podstatné údaje o zásahu
Pokud si není velitel zásahu (jednotky) jistý správností "odfajvkování" údajů ve formuláři ZOZ, je nutné podstatné skutečnosti uvádět v textové části ZOZ. Na základě textové části je pak možné v systému HZS doplnit, případně opravit, potřebné údaje.
Prvotní údaje jednotky PO
Jednotky, které nedisponují softwarem firmy RCS určeným ke zpracování ZOZ a tudíž jim nejsou automaticky zasílany základní informace k zásahu, mohou o tyto informace požádat prostřednictvím e-mailu na předem distribuované e-mailové adrese určené k zasílání zpráv o zásahu.
Materiály ke stažení: