Ministry of the interior of the Czech Republic  

Go

We protect life, health and property


Quick links: Sitemap Text version Česky Fulltext search


 

Main menu

 

 

Kontejnerový nosič MAN 15.250 TGM 4x2 BL FW

Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje obdržel v měsíci květnu 2011 bezúplatným převodem od Olomouckého kraje na základě „Darovací smlouvy“ dle § 628 a násl. zákona č.40/1964 Sb. občanského zákoníku kontejnerový nosič hmotnostní kategorie M/1 4x2 s hydraulickým nakládacím jeřábem. Nosič je umístěn na požární stanici Prostějov. Od roku 2007 probíhá u HZS Olomouckého kraje obnova stávajícího vozového parku v oblasti středních kontejnerových nosičů, které byly do té doby postaveny na morálně a fyzicky zastaralých podvozcích Avia. Postupně bylo z prostředků státu, Olomouckého kraje a fondů EU obnoveno 8 nosičů.
Nově pořízený kontejnerový automobil je určený k přepravě, nakládání, skládání a vyklápění vzad kontejnerů s různými nástavbami, jejichž použití je závislé na typu události, která je řešena resp. likvidována. Nosič kontejnerů využívá kontejnerový nakládací systém jednoramenného háku s teleskopickým mechanismem. Jeho hlavní předností je schopnost rychlého nakládání a skládání kontejnerů o délce 3 800 mm až 5 500 mm.

Technické údaje podvozku
Typ vozidla :  MAN 15.250 TGM 4x2 BL FW
Počet sedadel : 1+2
Počet náprav :  2
Pohon :  4 x 2, uzávěrka diferenciálu
Výkon motoru : 184 kW/250 PS
Převodovka :  mechanická, synchronizovaná, vybavená pomocným pohonem pro
pohon HNK
Přední náprava : parabolická péra s teleskopickými tlumiči s nosností 5,6 t a se
stabilizátorem
Zadní náprava : vzduchem odpružená s nosností 10 t a se stabilizátorem
Rozvor :  4 775 mm
Délka :   8 100 mm
Šířka :   2 550 mm
Výška :  3 000 mm
Provozní hmotnost : 8 200 kg
Nejvyšší povolená hmotnost : 15 000 kg
Nejvyšší rychlost : 90 km/hod. s omezovačem
Tažné závěsné zařízení : průměr čepu 40 mm pro bržděný přívěs o hmotnosti min. 6000 kg a 
                                        tažným zařízením ISO 50
Barva :   kabina - červená, nárazníky a přední blatníky - bílá


Další výbava podvozku
• ECAS – elektronický systém, který přizpůsobuje tlumení pérování v závislosti na hmotnosti nákladu a aktuální situaci na vozovce
• splňuje podmínky pro přepravu nebezpečných látek ve třídě FL dle ADR s potvrzením i EXII, EXIII, FL, AT
• motorová brzda – EVB
• brzdy MAN BrakeMatic (elektronický brzdový systém)
• kotoučové brzdy vpředu a vzadu
• bez azbestové brzdové obložení
• vysoušeč vzduchu
• parkovací brzda s kontrolní polohou
• ABS
• výstražné světelné a zvukové zařízení (na kabině řidiče záblesková rampa modré barvy, siréna s možností volby tonu a mluveného slova, na zádi vozidla zábleskový maják modré barvy s ochranným krytem, na přední části kapoty vozidla dvě zábleskové svítilny typu LED vyzařující modré světlo, které lze v případě potřeby vypnout samostatným vypínačem.
• napětí šasi 24 V
• 2 ks měnič napětí 24/12V s elektrickým proudem nejméně 14 A
• halogenové dvojité světlomety, přídavné dálkové  světlomety, přídavné mlhové světlomety
• ovládání naklápění světlometů
• 2 ks pracovních světel umístěných na střeše kabiny ( pro osvětlení HNK )
• analogová radiostanice Motorola v kabině řidiče
• digitální radiostanice Matra v kabině řidiče
• elektrická zásuvka 24 V pro konzervaci akumulátorů umístěná ve schůdcích pro výstup řidiče do kabiny
• zdrojová zásuvka 24V k propojení kontejneru s nosičem, umístěná na levé straně kabiny vozidla, doplněná akustickou kontrolou zapojení proti poškození při stahování kontejneru sférická zpětná zrcátka na obou stranách kabiny
• zpětná zrcátka elektricky vyhřívaná, elektricky ovládaná
• automat. bezpečnostní pásy pro řidiče a spolujezdce
• vzduchová koncovka pro plnění vzduchu – Tema 1600 – umístěná na schůdcích pro výstup řidiče do kabiny
• hydraulické sklápění kabiny

Hákový nosič kontejnerů
• plně hydraulický hákový nosič kontejnerů EVERLIFT SC 8/48 v provedení CE s kapacitou 8t s teleskopickým hákem
• manipulace s kontejnery o délce od 3 800 mm do 5 500 mm
• výška háku 1000 mm
• nosný rám nosiče kontejnerů se sklápěcím rámem
• dva hydraulické válce pro natahování, sklápění a skládání kontejnerů
• čtyřfunkční hydraulický rozvaděč
• pohon aktivní nástavby na kontejneru pomocí směrového ventilu
• pneumatické ovládání ON/OFF s elektrohydraulickým kabelovým ovládáním z kabiny vozidla
• monitorování funkcí v kabině vozidla  
• nouzové ovládání HNK na rozvaděči                                 
• zadní opěrný válec          
• sklopný úhel 56°, pracovní tlak 340 Bar
• celková délka nosiče kontejnerů 5090 mm
• barevné provedení RAL 3000 červená                      
• hydraulické vnější jištění kontejneru v zadní části nosiče
• mechanické zajištění kontejneru v přední části nosiče
• elektronická dorazová čidla s přepínačem na krátké a dlouhé kontejnery
Hydraulický nakládací jeřáb (HNJ)
• vzhledem k typovému sjednocení hydraulických nakládacích jeřábů HZS Olomouckého kraje je HNJ v provedení FASSI F80A.22
• plně hydraulický nakládací jeřáb (HJ) se zvedacím momentem min. 7,70 tm
• výkonný otočový systém s rozsahem min. 370°s hřebenem a pastorkem
• hydraulické podpěry se stranovým výsuvem trámců a systémem automatických zámků     zabraňujícím posun trámců během přepravy, naklopitelné podpěry, rozpon podpěr min. 4500 mm
• proporcionální hydraulický segmentový rozvaděč s přístupným a chráněným ovládáním ze země
• 2x světlo instalované na sklopné rameno
• bezpečnostní hydraulický systém
• dvojnásobný hydraulický výsuv s horizontálním dosahem min. 7,40 m
• ochranný lak každé části jeřábu v provedení červená (RAL 3000)
• galvanizované trubky pro rozvod a veškeré spojovací součástky  
• hák s nosností min. 5,4 t
• konstrukce v souladu s DIN 15018
• výbava HJ v souladu s ČSN EN 12999
• hydraulický omezovač zdvihového momentu
• stop funkce umožňující zastavení jeřábu v jakékoli poloze
• vizuální signál indikující stav zatížení HJ
• horizontální indikátor hlavního ramene
• vizuální indikace naklonění HJ při stabilizaci podpěr
Požární kontejnerový nosič splňuje podmínky:
• vyhlášky č. 35/2007 Sb., o technických podmínkách požární techniky, ve znění vyhlášky č. 53/2010 Sb.
• zákonu č.22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů
• nařízení vlády č.173/1997 Sb., kterým se stanoví vybrané výrobky k posuzování shody, ve znění pozdějších předpisů
• provozu na pozemních komunikacích v ČR.

Links to new window

P9020001

P9020001 

View larger image

P9020003

P9020003 

View larger image

P9020005

P9020005 

View larger image

P9020006

P9020006 

View larger image

Print  E-mail