Ministry of the interior of the Czech Republic  

Go

We protect life, health and property


Quick links: Sitemap Text version Česky Fulltext search


 

Main menu

 

 

Nová technika v rámci projektu z EU

Stále častěji musí hasiči řešit následky mimořádných událostí způsobených při živelních pohromách. Tyto události se nevyhýbají ani Karlovarskému kraji. Díky prostředkům z Evropské unie jsou nyní hasiči v kraji lépe připraveni tyto situace zvládnout. Z Integrovaného operačního programu EU se podařilo získat čtyři zcela nové kusy speciální techniky, která dosud v Karlovarském kraji zcela chyběla.  

hlavička EU.jpg
 
Uvedená technika byla pořízena z projektu “Zvýšení akceschopnosti Hasičského záchranného sboru České republiky pro záchranné a likvidační práce při živelních pohromách“, který byl v letošním únoru ukončen. Projekt zahrnoval 13 dílčích projektů hasičských záchranných sborů krajů, včetně projektu „Zvýšení akceschopnosti Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje pro záchranné a likvidační práce při živelních pohromách“, a 1 projekt Záchranného útvaru Hasičského záchranného sboru České republiky, které byly v letech 2012 – 2014 realizovány se spolufinancováním ze strukturálních fondů Evropské unie, konkrétně z Integrovaného operačního programu.
Celkem bylo v rámci tohoto projektu pořízeno 83 kusů techniky pro Hasičský záchranný sbor České republiky.
Uvedené projekty spočívaly v pořízení generačně nové a moderní speciální techniky určené pro řešení živelních pohrom (zejména povodní a bleskových povodní). Tato technika umožňuje Hasičskému záchrannému sboru České republiky efektivnější zásah na místě mimořádné události a poskytnutím včasné a efektivní pomoci může vést ke zvýšení počtu zachráněných životů a nárůstu objemu uchráněných hodnot při mimořádné události.
V rámci HZS ČR byly nakoupeny soupravy požárního kontejnerového nosiče, požární kontejnery nákladní a nakladače, nákladní automobily pro evakuaci, rypadlo pásové, automobilový jeřáb či nafukovací čluny s motorem.
Pořízená technika bude Hasičskému záchrannému sboru České republiky sloužit pro:
  • záchranu osob a majetku evakuací v terénu, který je pro standardní zásahovou techniku těžce přístupný,
  • dopravu záchranářů všech složek integrovaného záchranného systému i s jejich vybavením na místo zásahu v těžce přístupném terénu,
  • evakuaci a přepravu osob z postiženého území do nouzových míst pro ubytování, střídání nasazených sil na místě zásahu na velké vzdálenosti, přeskupování sil Hasičského záchranného sboru České republiky v rámci České republiky,
  • odklízení sutě při vyhledávání a záchraně zavalených osob,
  • provádění zemních prací jako například zpevňování hrází místních vodních děl, budování protipovodňových hrází a zábran, hloubení odvodňovacích rýh,
  • provádění vyprošťovacích prací z prostor mimo komunikace a z vodních toků,
  • distribuci humanitární pomoci při nesjízdnosti komunikací,
  • demolici staticky narušených objektů a odvoz trosek na skládky, odklízení sutě při vyhledávání a záchraně zavalených osob, čistění a obnovování sjízdnosti komunikací, uvolňování vodních toků, odstraňování padlých stromů a překážek na komunikacích, technické práce na technologiích pod kontaminovanou vodou,
  • průzkum v těžce přístupném terénu ve prospěch všech složek IZS.
Do Karlovarského kraje tak z výše uvedeného projektu spolufinancovaného z Integrovaného operačního programu přišel autobus Crossway pro evakuaci či přepravu většího počtu osob, kolový nakladač typu Bobcat, nosič kontejnerů na podvozku Mercedes se speciálním požárním nákladním kontejnerem typu valník a nákladní automobil pro evakuaci na podvozku Tatra 815-7. Evakuační autobus již byl nasazen například při povodních v červnu 2013, kdy přepravil vyslané speciálně vyškolené jednotky hasičů z Karlovarského kraje na pomoc zvládnutí následků povodní v Praze.
Autobus je dislokován na stanici Chemické závody Sokolov, nakladač Bobcat pak na stanici Karlovy Vary, nákladní automobil je umístěn na Krajském ředitelství HZS Karlovarského kraje stejně jako požární nosič kontejnerů s kontejnerem nákladním.
V projektech Integrovaného operačního programu 85 % způsobilých nákladů spolufinancuje Evropská unie.
 

Print  E-mail