Ministry of the interior of the Czech Republic  

Go

We protect life, health and property


Quick links: Sitemap Text version Česky Fulltext search


 

Main menu

 

 

Výcvik na novém žebříku je velmi nutný

 

Musíme se vám trochu pochlubit. Za krásného podzimního dne jsme vyfotili nový automobilový žebřík, který již má své místo v garáži na centrální požární stanici v Pardubicích.

Automobilový žebřík AZ 42 Scania L360 6x2 jsme si převzali přímo u výrobce, společnosti Magirus, v německém Ulmu

Jak už od nás víte, automobilový žebřík je doslova ušitý na míru Pardubicím. Vozidlo je unikátní zejména svoji sníženou výškou 3330 mm, čímž bude při cestě k zásahu umožněno využívat i podjezd na ulici 17.listopadu a tím pádem znatelně zkrátit dojezdové časy přes centrum města. Snížený podvozek přináší pardubickým hasičům ještě jednu nespornou výhodu. Zadní náprava vozidla je samořiditelná, což zlepší pohyblivost i na přeplněných pardubických sídlištích. Přitom dostupná výška nového žebříku je 42 m, což je o 3 m výše než u dnes používané techniky. Další vylepšení oproti stávající technice přináší samotná žebříková sada, kdy žebřík za pomocí zalamovacího ramene zvyšuje operativní parametry techniky a umožňuje lepší manipulaci v místě zásahu. 

S automobilovým žebříkem se neustále seznamují a učí naši hasiči. A že to není legrace. Bez legrace, musíme se včas a bezpečně dostat k zásahu. Strojníci se intenzivně učí ofenzivní a defenzivní jízdu například na pardubickém letišti. Praktických jízd, kde se učí hasiči základní dovednosti, které je nutné znát pro bezpečné zvládnutí vozidla v krizových situacích, mezi ně patří například – průjezd křižovatkami a uzlovými body, rozrážení zátarasů, taktika jízdy v koloně vozidel apod. Potom také defenzivní jízda je metodou správného a bezpečného řízení dopravního prostředku. Metoda prokazatelně ovlivňuje bezpečnost, nehodovost, opotřebení automobilů, ekologii a další sledované ukazatele.

Zkuste se i vy zaměřit při řízení vozu na prvních pět pravidel defenzivního způsobu jízdy:

Předvídejte (naučte se dívat 15 sekund do budoucnosti, co by mohli udělat ostatní účastníci silničního provozu, nekoncentrujte se pouze na auto před sebou)

Používejte periferní vidění (monitorujte velký prostor a předvídejte riziko – chodce, otevřené dveře auta, děti v okolí silnice, ostatní motoristy apod.)

Mějte oči v pohybu (nefixujte svůj pohled pouze před sebe)

Monitorujte stále okolí svého vozidla (používejte zpětná zrcátka)

Buďte vidět (používejte signály – houkačku, světla, oční kontakt, blinkry, brzdová světla).

por. Bc. Vendula Horáková, tisková mluvčí

Print  E-mail