HZS Středočeského kraje  

Přejdi na

Předcházíme rizikům


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Středočeští hasiči testují elektromobil

Příslušníci Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje využijí při své práci elektromobil VW e-Golf. Řediteli plk. Ing. Miloslavu Svatošovi vůz předal v pondělí 28. listopadu manažer útvaru požární ochrana a havarijní připravenost ČEZ, a. s., Mgr. Ivo Novotný. 

                                    LOGO_HZS_SČK_2015.jpg                                                cez.jpg                                            

S elektromobilem VW e-Golf budou středočeští hasiči jezdit šest týdnů. Budou tak mít možnost podrobně se seznámit s technologií a konstrukcí tohoto typu vozidla, což se jim může hodit k plánování taktických postupů a k nácviku zásahů u případných dopravních nehod automobilů s elektrickým pohonem.

„Elektromobily se stávají čím dál více rozšířeným dopravním prostředkem, proto jsme uvítali možnost seznámit se s tímto vozidlem podrobněji. V rámci našeho sboru využijeme elektromobil především pro odbornou přípravu hasičů s ohledem na možný zásah při dopravní nehodě,“ uvedl při přebírání vozu ředitel Svatoš.

„V současné době je v České republice registrována přibližně tisícovka elektromobilů. Každý rok řádově přibývá několik stovek dalších. S přibývajícím počtem roste i riziko dopravních nehod. Rádi proto umožníme hasičům, aby se s elektromobily důkladně seznámili a získané poznatky využili při své práci a záchraně lidských životů,“ vysvětluje Ivo Novotný.

Skupina ČEZ je v současnosti provozovatelem nejrozsáhlejší sítě veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice – vedle 25 rychlodobíjecích stanic v 22 lokalitách je řidičům k dispozici i padesátka tzv. stanic normálního dobíjení – více zde. Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou.

Elektromobilita ČEZ provozuje rychlodobíjecí stanice dodávané společností ABB ČR. K jejich standardní výbavě patří DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW. Dále disponují AC nabíjením se zásuvkou vybavenou standardem Mennekes, který zvládne nabíjení s výkonem až do 22 kW. Nabíjení s pomocí DC konektorů umožní 80% dobití kapacity akumulátoru za 20 až 30 minut.

Třicítka z více jak tisíce v současnosti registrovaných elektromobilů v ČR patří do vozového parku projektu Elektromobilita ČEZ. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, tak i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů.

Víte, že…

  • letos v období od ledna do října se v České republice registrovalo 188 nových elektromobilů?
  • v 1. pololetí roku 2016 byly nejprodávanějšími značkami v ČR Volkswagen, Nissan, BMW a Tesla model S?
  • pokud bychom uvažovali v současnosti cca 1000 registrovaných elektromobilů a průměrný roční nájezd 15 tis. km, tak při průměrné spotřebě 15 kWh/100 km bude k jejich dobíjení třeba 2,25 mil. kWh ročně (tj. roční spotřeba cca 1000 domácností)?
  • energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektromobilu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za desetinu vteřiny?
  • lze očekávat další nárůst registrací elektromobilů, mimo jiné díky rozšířené nabídce o nové modely vozů s elektrickým pohonem nebo vlivem působení pobídek přímých (veřejná podpora, dotace na pořízení) i nepřímých (zvýhodňování alternativních pohonů např. v městském provozu)?
  • partnery projektu Elektromobilita ČEZ jsou také automobilky, obchodní centra, komerční subjekty či radnice po celé České republice?

    Zdroj: ČEZ

por. Ing. Ladislav Holomčík
tiskový mluvčí
HZS Středočeského kraje

Odkazy do noveho okna

vytisknout  e-mailem