HZS Středočeského kraje  

Přejdi na

Chráníme vaše životy, zdraví a majetek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Kladenští hasiči kontrolovali v rámci Dne požární bezpečnosti průjezdnost ulic

V pátek 13. března, který pro tento rok vyhlásila Česká asociace hasičských důstojníků Dnem požární bezpečnosti, vyjeli hasiči ze stanice HZS Kladno spolu s hlídkou městské policie na kontrolní projížďku některých ulic v kladenských sídlištích. 

Na průzkum průjezdnosti sídlišť vyrazili hasiči Lukáš Vejvar a Jaroslav Noha s automobilovým žebříkem AZ 37 Mercedes-Benz Atego. Během téměř dvouhodinové jízdy projeli několika vytipovanými oblastmi, kde se v minulosti setkali s komplikacemi při cestě k zásahu.

Většina vybraných komunikací se dala projet celkem dobře, i když na některých místech si museli dát větší pozor - hlavně při zatáčení do další ulice. „Vzhledem k tomu, že jsme vyjeli v pracovní den dopoledne, tak jsou ulice na sídlištích relativně volné,“ podotkl Lukáš Vejvar. „Kdybychom sem ale zajeli večer, tak by to bylo podstatně horší. To je někdy až k nepochopení, kde a jak si někteří šoféři dovolí zaparkovat.“ V ten okamžik ovšem netušil, že už za rohem bude muset z vozu vystoupit, aby odtáhl sídlištní kontejner na odpad, neboť na druhé straně vozovky stál přímo na žluté čáře osobní automobil s přívěsným vozíkem.

Občas také musel Jaroslav Noha stočit volant a najet koly na trávník, jinak by okolo zaparkovaných vozidel neprojel. „On je také podstatný rozdíl mezi takovouto kondiční jízdou a jízdou k zásahu, když už člověk před sebou vidí hořící dům a ví, že každá vteřina rozhoduje,“ upozornil zkušený řidič. „Navíc potřebujeme nejen prostor pro samotný průjezd, ale potom musíme najít i vhodné místo pro zastavení, aby nám odstavené vozy nepřekážely při vysunování podpěr pro stabilizaci žebříku.“

Až na pár míst, kde bylo potřeba kvůli bezpečnému průjezdu najet na obrubník nebo kousek trávníku, dopadl páteční „test“ - až na jednu výjimku - docela dobře. Na zvolené trase bylo asi pět úseků, kde se dalo projet jen s maximální opatrností nebo se chvilku čekalo, než třeba řidič z překážejícího auta odnese zboží do nedalekého obchodu. Do ulice Fráni Šrámka v Rozdělově se však automobilový žebřík nedostal vůbec. I když možná by se to povedlo - ovšem jen za cenu šrámů na bocích vozů zaparkovaných po obou stranách ulice.

Co způsobí špatně zaparkované vozy, se hasiči přesvědčili například při lednovém požáru panelového domu ve Slaném, kdy se s výškovou technikou kvůli neukázněnosti několika řidičů a zablokované ulici k objektu vůbec nedostali. Proto museli natáhnout šedesát metrů hadic od cisteren k domu a dále pokračovat vnitřním schodištěm až do šestého nadzemního podlaží.

por. Ing. Ladislav Holomčík
tiskový mluvčí
HZS Středočeského kraje
 

vytisknout  e-mailem