Kvůli větru zaznamenali středočeští hasiči za půl dne na 150 událostí - AKTUALIZOVÁNO!
Vývoj počtu řešených událostí souvisejících s nepřízní počasí odpovídá vydávaným výstražným informacím ČHMÚ. Výrazný nárůst je v době platnosti výstrahy na silný vítr s vysokým stupněm nebezpečí.
V pátek 24. února jen mezi šestou a sedmou hodinou hasiči ve Středočeském kraji začali řešit 38 událostí, což podle statistik loňského roku lehce překračuje průměrný počet zásahů (36) za celých 24 hodin.
Krajské operační a informační středisko HZS Středočeského kraje dočasně navýšilo početní stav směny z 10 na 17 příslušníků (alespoň po dobu nejvyššího přírůstku řešených událostí).
V dopoledních hodinách začal počet nových událostí v souvislosti s větrným počasím postupně klesat. I tak jich za první polovinu dne nakonec do statistik přibylo čtyřikrát více, než je výše uvedený denní průměr roku 2016.
Po 16. hodině už vítr nezpůsoboval zvýšený počet mimořádných událostí. Plošné rozložení událostí v kraji zobrazuje poslední graf.
Vybrané události
7.02 h - profesionální hasiči ze stanice Říčany a jejich dobrovolní kolegové ze stejného města zasahovali v Čestlicích u utržené reklamní plachty o rozměrech 30 x 15 metrů. Po dobu zásahu byla s ohledem na bezpečnost Policií ČR uzavřena část přilehlé vozovky. Po více jak hodinovém zásahu se hasiči dočasně vrátili na své základny.
7.30 h - poškození protihlukové stěny na dálnici D10 v blízkosti 40. kilometru ve směru z Turnova do Prahy. Jednotka HZS Mladá Boleslav během několika minut stěnu odstranila mimo dálnici a zajistila proti dalšímu pohybu.
9.46 h - v obci Hradištko na Nymbursku v důsledku silného větru spadl přibližně stoletý strom na osobní automobil Škoda. Na místě zasahovaly téměř dvě hodiny tři jednotky hasičů.
10.27 h - větrem poškozená střecha v Kolíně, ulice Úzká. Profesionální hasiči za pomoci automobilového žebříku kutnohorských kolegů zajistili provizorní opravu narušené plechové střešní krytiny proti uvolnění - zásah trval 1,5 hodiny.
Většina výjezdů byla na stromy a větve, které úplně nebo částečně omezovaly provoz na pozemních komunikacích všech tříd. Řešení těchto událostí mělo rychlý průběh, doprava nebyla nikde vážným způsobem narušena.
kpt. Ing. Jaroslav Gabriel
HZS Středočeského kraje