HZS Olomouckého kraje  

Přejdi na

Vaše důvěra je náš závazek


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Hasiči v Olomouckém kraji přijali loni téměř 160 tisíc hovorů

V roce 2012 přijali profesionální hasiči v Olomouckém kraji téměř 160 tisíc volání na tísňové linky 150 a 112. 

Telefonické tísňové volání je nejrozšířenější způsob pro přivolání pomoci. Na základě informace získané z tísňového volání zahajují složky IZS svou činnost, zejména pak realizují výjezd a zásah v místě ohlášené události. Tyto informace jsou na operační střediska složek IZS předávány elektronicky prostřednictvím tzv. „datových vět“.
 
Jen v loňském roce odbavily tísňové linky 112 a 150 v Olomouckém kraji téměř 160 tisícvolání. Z toho bylo více než 137 tisíc volání na linku 112 a necelých 22 tisíc volání na linku 150. 
 

Počty volání v Olomouckém kraji na tísňové linky v roce 2012

 
 
Linka 112
 
137 429
 
Linka 150 v technologii TCTV
 
21 642
 
Celkem
 
159 071

 

Srovnání počtu volání na tísňové linky s předešlými roky

 
2008
2009
2010
2011
2012
153 138
151 517
153 986
154 313
159 071
HZS ČR přijímá telefonická tísňová volání na národním čísle tísňového volání 150 a jednotném evropském čísle tísňového volání 112. Pro příjem tísňových volání provozuje HZS ČR celonárodní moderní telekomunikační technologii rozmístěnou do 14 krajských telefonních center.
 
Prostřednictvím nové technologie jsou přijímány veškeré tísňové hovory na linku 112, všechny tísňové hovory na linku 150 z mobilních sítí a tísňové hovory na linku 150 z pevné telefonní sítě.  
 

 

Počty volání v jednotlivých měsících

 
 
112 v TCTV
150 v TCTV
leden
11361
1639
únor
10913
1748
březen
10627
1955
duben
10937
2056
květen
11168
2093
červen
11023
1759
červenec
11466
1804
srpen
11576
1856
září
11125
1678
říjen
12851
1698
listopad
12245
1611
prosinec
12137
1745
celkem
137 429
21 642
Letos je tomu přesně 10 let, co byla linka 112 zprovozněna ve všech telefonních sítích na území ČR (do tohoto data byla funkční pouze v mobilních sítích). Zajímavostí je, že na telefonním čísle 112 byla do roku 1998 provozována služba „Informace o přesném čase“.
 
Problémem i nadále zůstávají takzvaná „zlomyslná volání“, tedy volání zlomyslná, nechtěná a omyly, kterých je na tísňovou linku až 70%. Takové hovory zatěžují operátory, zahlcují tísňové linky a tím ohrožují bezpečnost občanů, kteří v daný okamžik potřebují pomoc. 

 

Tísňové volání funguje

  • nepřetržitě,
  • pro všechny občany,
  • na celém území,
  • bezplatně,
  • ve všech telefonních sítích,
  • ze všech koncových hlasových zařízení telefonních sítí.
 
Autor:
 
por.Bc.Ing. Vladimíra Hacsiková
tisková mluvčí HZS Olomouckého kraje
tel: 950 770 039
mobil: 725 490 377
e-mail: mluvci(zavinac)hzsol.cz
Odkazy do noveho okna

technici112

technici112 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem