HZS Královéhradeckého kraje  

Přejdi na

Předcházíme rizikům


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Soutěž o Hasičské pohádky 2

Máme tady nový rok, do kterého vám přejeme všechno nejlepší a hodně úspěchů, a to nejen při účasti v naší soutěži o Hasičské pohádky 2. 

Abyste i letos mohli získat naši krásnou knihu pohádek a navíc se vzdělávali v oblasti prevence proti vzniku požárů a jiných mimořádných událostí, připravili jsme další sérii otázek do naší lednové soutěže. Odpovíte-li správně na 4 otázky, budete zařazeni do losování o knihu Hasičské pohádky 2, kterou, jak jistě dobře víte, není možné zakoupit v žádném obchodě. Lze ji získat jen účastí v projektech organizovaných Hasičským záchranným sborem ČR.

Své odpovědi na soutěžní otázky zasílejte elektronicky do 31. ledna 2020 celostátnímu koordinátorovi preventivně výchovné činnosti kpt. Mgr. Martině Talichové na e-mail martina.talichova@grh.izscr.cz. Na první otázku je nutné odpovědět slovně, k dalším třem otázkám stačí uvést jen písmeno správné odpovědi. Nezapomeňte uvést korespondenční adresu, abychom Vám mohli, v případě, že se stanete jedním z výherců knihy Hasičské pohádky 2, zaslat Vaši výhru.

 

1. František je ze školy doma. Náhle zpozoruje oknem, že sousedům přes ulici stoupá z okna bytu hustý kouř. Vytáčí v telefonu linku tísňového volání 150 na hasiče. Poradíš Františkovi, jaké nejdůležitější údaje je potřeba sdělit operátorovi tísňové linky, aby přijeli hasiči co nejdříve?

Soutěž.png

2. Pokud v zimě zamrzne rybník:
A) Jdu bruslit ihned, jak rybník trochu zamrzne, abych to neprošvihnul
B) Chodím na rybník nejraději úplně sám, moc bruslit neumím a nechci, aby se mi ostatní smáli
C) Jdu bruslit pouze v doprovodu dospělých a bruslím jen v místech, kde to mám od nich dovolené
D) Zásadně chodím bruslit jen s partou kamarádů a je nám jedno kam


3. Na tísňovou linku 112 (jednotné evropské číslo tísňového volání) se dovoláme mobilním telefonem:
A) Bez SIM karty, bez kreditu, a pokud je na místě signál jakéhokoliv mobilního operátora
B) Pouze se SIM kartou a není třeba mít dostatečný kredit
C) Pouze se SIM kartou a s dostatečným kreditem
D) Bez SIM karty i bez kreditu, ale pouze přes svého operátora


4. Jaké chování je správné při mimořádné události:
A) Pomáhám ostatním, zbytečně netelefonuji, dbám pokynů záchranářů
B) Nedělám nic, abych nic nepokazil
C) Neposlouchám rady záchranářů, protože smím poslouchat jenom maminku
D) Všechno si stále fotím, nevadí mi, že záchranářům překážím, hlavně abych měl dobrý snímek
 

Správné odpovědi na otázky z minulého kola:
Po vyhlášení varovného signálu Všeobecná výstraha se nejdůležitější informace o tom, co se stalo a jak se dále chovat, dozvím z obecního rozhlasu (místního informačního systému), z vysílání České televize, Českého rozhlasu nebo regionálních médií. 
2C, 3A, 4B

Výherci prosincové soutěže:
Pavlík Kubát, Chotěboř
Mladí hasiči, SDH Praha – Písnice
Stanislav Doležel, Vyškov  


 

kpt. Mgr. Martina Talichová
celostátní koordinátor preventivně výchovné činnosti

odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení - oddělení instruktáží a školení
generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR
Kloknerova 26, Praha 4
tel: +420 950 819 882
mail: martina.talichova@grh.izscr.cz

vytisknout  e-mailem